Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Vad många det var som hade äldre män, min är ju rena pojkspolingen, fast folk brukar tro att han äldre än han är. Han har ingen koll själv så man skulle kunna tro att han börjar bli senil. Han brukar fråga mig hur gammal han är... han blir lika chockad varje gång jag påminner honom om att han fyller 30 nästa gång.

• Mimmi P

Kanelbulle, ja du får nog planera in nåt mellan två och sju den dagen så du inte bara sitter och är på helspänn inför ul:et.

Flakez, hon är jättefin :). Tycker det är jättesvårt att fatta att man snart ska ha en sån där liten en hemma hos sig!

Ni som har fått era små eller redan har barn sen innan, har ni sett några samband mellan er eller pappans födelsevikt och bebisens? Jag blev lite orolig efter senaste besöket hos svärmor. Har alltid vetat att min man var stor när han föddes men inte att han var sååå stor. Han vägde 4750 g i v 38. Själv vägde jag 2900 g och är född nån dag innan bf. På ul:et vi gjorde innan jul sa dem att han låg på plus och att han nog skulle väga ca 4000 g vid bf. Men nu blev jag väldigt nojjig över att jag kommer få en fem kilos kluns! Maken tycker jag är fånig då de flesta tycker att min mage är liten så han tror att det är en liten bebis där inne men magstorleken behöver ju inte säga så mycket om storlek på bebisen ju. Att föda en 5kg bebis skrämmer mig lite.

• Mimmi P

Eva Marianne, ja verkligen och både konstiga och obehagliga drömmar dyker upp. Mycket som cirkulerar kring bebisar och förhållanden och så. Drömde att vi fått vår son och han visade sig vara värsta jätteonda bebisen som ville döda både mig och min man och övriga släkten. Väldigt obehagligt!

Åldersskillnad är ju bara ett problem om man gör den till ett problem men jag kan tänka mig att omgivningen reagerar. En persons ålder är ju så mycket mer än siffror, det finns såna som blir "tant och gubbe" redan vid 20 och såna som är värsta ungdomarna vid 50. Kan ärligt erkänna att om jag vetat att Rauur och AMS "bara" var strax över 20 när jag hoppade in i tråden hade jag nog varit mer tveksam till vad de skrivit och deras råd. Nu har jag istället bildat en uppfattning om de på helt andra grunder. Tycker det är så skönt!

har ni förresten tänkt på att svenskar ofta är väldigt åldersfixerade, det känns som att det ofta är en av de första saker man tar reda på när man träffar en ny person, även om det egentligen är rätt ointressant.

• Mimmi P

Här händer det saker. Virra tråkigt att det stannade av men som jag förstått det kan det hålla på så rätt länge innan det är dags. Det måste kännas frustrerande. Men dt är väl därför barnmorskorna tjatar om att man inte ska börja klocka förrän de kommer lite tätare.

AMS, hoppas bebisen håller sig åt rätt håll!

Kallo, hoppas att det inte är nåt allvarligt!

Serafine, usch det lät verkligen segt, hoppas att det håller sig bort lång tid nu, du har verkligen fått din del för året nu.

Vad skönt att se att flera kommit över en del av sin förlossningsrädsla :).

Idag ska jag till BM på koll, ska fråga om han börjat fixera sig då det har ilat och huggitt konstigt i nån vecka nu (undrar vad det är annars). Har slutat jobba nu, åker in på nåt möte ibland och fixar lite hemmifrån, ska till läkaren på torsdag, tror han kommer sjukskriva mig till bf men annars plockar jag semester, komp och sen fp. Förut tyckte jag det var jättejobbigt, nu tycker jag det är skönt att få vara hemma och ta det lugnt.

• Mimmi P

Ah, nu funkar det igen!! Blev lite orolig ett tag!

Var hos BM idag och precis som jag trodde så är han fixerad. Fick lite skäll för att jag inte åkt in till förlossningen när jag haft som mest sd, hon tycker att jag inte tar det riktigt på allvar men jag känner mig lite fånig, jag vill ju inte störa i onödan. Självklart vill jag ju att bebisen ska stanna till han är "klar" men han mår bra iallafall och magen växer som den ska.

• Mimmi P

lightfish skrev 2009-01-13 15:26:21 följande:

Gah... Äntligen tjejer så ska vår tråd fungera igen! Mimmi P, visst är det pestigt när det inte funkar?!?
    Ja, speciellt när man sitter hemma hela dagarna och inte har så mycket att roa sig med!

Eva Marianne, skönt att chefen tog det bra, jag tycker så synd om alla vars chefer reagerar negativt på både mamma och pappalediga, speciellt de som har egna barn. Varför tror du att du kommer bli av med jobbet? Jobbar du i nån av de drabbade branscherna? Om du blir uppsagd när du är föräldraledig så kan de inte påbörja uppsägningen förrän du är tillbaka i tjänst, kan vara bra att veta.
  • Mimmi P

Ah, det lät ju bättre! Ja, ingen idé att planera för mycket i förtid, mycket kan ju hända på vägen.

• Mimmi P

Virra, du har verkligen rätt!
    Det låter ju som att det skulle kunna vara på g ordentligt nu, det skulle väl inte vara så farligt om det belv förlossning nu heller, du är väl i v 37 eller nåt sånt? Slemproppen är väl iofs ingen garanti men toabesöken verkar ju vara ett tecken.
    Håller tummarna för att det är din tur.

Kallo, man får verkligen se det positiva om det skulle vara så att din man blir varslad/uppsagd. Det skulle ju vara jättetråkigt men att få vara hemma tillsammans ett tag är ju inte helt fel heller.

• Mimmi P

Eva Marianne, det låter som att du haft en bra dag, bortsett från förlorad sömn då men det kan du ju ta igen. Skönt att det gick bra med undersökningen och 5 veckor kommer gå fort! Lite osäker men de tror att du är längre gången än du tror att du är? Om det visar sig att du bara är i v 16 när du gör ul:et får du göra ett nytt då, visst kan de väl inte se allt de vill kunna se före v 17 typ?

Nån som hört nåt från Virra? Tystnaden talar ju för att det blev förlossning, håller tummarna för det.

Rauur, tråkigt! Krya på dig.

Jag har nu testat att få in barnvagnen i min bil och det gick precis, jag får använda sittdelen och måste plocka isär underredet från överdelen men det känns väldigt bra. Hade tänkt köpa en extravagn men nu räcker det med en mjuklift så kan jag använda min egen bil och slipper köra makens monsterbil.

• Mimmi P

Virra, vad segt, hoppas du slipper gå med förvärkar i flera veckor det låter verkligen inte roligt!

Eva Marianne, just det, jag hade för mig om att det var så. Nej att få komma in på ett extra ul är ju aldrig fel :).

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!