Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
Virra, hehe, jag köpte godis och stoppade i bb-väskan igår.. är ju rätt tidigt ute men eftersom det finns en viss risk att det drar igång i förväg och jag dessutom känner mig mycket lugnare om jag vet att alt är klart så tänkte jag att det var lika bra. Men det återstår att se hur mycket som är kvar när det väl är dags...
Svante, åhh, det gillar jag, det hamnar nog på listan om det är ok.
Jag vill också ha ett lite ovanligt namn men ändå inte för knasigt, men idag tror jag att även om man väljer ett av de vanligare namnen så är det nog mindre risk att fler barn på dagis/skolan har samma namn eftersom det känns som att det är större spridning på hur folk döper sina barn idag än när vi var små. Förstår ni hur jag menar? Det är bara en teori jag har, jag kanske är helt fel ute.
Det tråkigaste med att prata namn med andra är när man får höra hur fula namn man valt, är det inte bättre att hålla tyst om man inte gillar det? Jag gillar långt ifrån alla namn som kompisar/släktingar valt till sina barn men då väljer jag att helt enkelt inte kommentera namnet. Jag förstår liksom inte poängen med att "förstöra" namnet, för även om man inte vill bli påverkad så blir man ju det.
Serafine, är det "vanliga" storlekar i de linnena? Jag skulle gärna ha nåt sånt men jag har så "besvärlig" storlek i bh så såna linnen (om de är i strl S, M, L) brukar sitta så dåligt.
Ja, det där med barnplaner och att man försöker är ju tyvärr ett känsligt ämne. Tycker det är lite synd att det är så svårt att prata om eftersom jag kan tänka mig att man egentligen vill prata om det men jag förstår att man inte gör det. Jag pratade med nån kompis om våra planer innan och hade ställt in mig på att det skulle ta närmare ett år efter att ha läst en hel del om att det faktiskt inte brukar gå på första försöket. Tur att FL finns (och den här tråden)!
Tycker det är svårt överhuvudtaget det här med hur mycket bebis/gravidsnack man får plåga omgivningen med egentligen, för mig blir det ju rätt naturligt så att mina tankar snurrar mycket kring bebisen och graviditeten och jag känner att jag ofta glider in på ämnet. Måste vara olidligt för de som inte har barn eller tänkt skaffa på ett tag, men ännu värre om man håller på att försöka!