Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

BejbyBoo skrev 2009-01-27 10:14:00 följande:
    Instämmer i gratulationerna till Lillajag!! Hoppas din födelsedag var bra! Jag ska iväg på första träffen med föräldragruppen nu. Igår var vi på BVC och vägde och mätte - Eleonora drar nu storlek 62 :-O, är 59,4 cm lång och väger 5355 gram! :-d
    Tack!

OJ! Va lilltösen växer
  • Lillajag1979
    v i r r a skrev 2009-01-27 23:28:17 följande:
    Tjingeling! Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova. Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.
    OJ!! Va spännande! Hoppas allt går bra!
  • Lillajag1979

gustafssons skrev 2009-01-28 15:32:36 följande:

har kommit hem från 2 dygn på spec.fölossningen och bb nu... men inge bebis än.blev inkörd med ambulans efter att maken hittat mig medvetslös i hypogluckemi..ctg kurvan visade tidsbundna värkar/sd å de trodde det va på g, på måndag gjordes en gyn-undersökning som visade att tappen va nstan utplånad å det hade börjat öppna sig..springer på toa å rensar kroppen nu..man vet ju inte om det blir nått mer nu eller om det dröjer några veckor till...
    Det lät inge vidare alls...
  • Lillajag1979

henlin skrev 2009-01-29 09:30:44 följande:

Grattis Virra till den lilla pojken.Elise slipper nu skenan vilket känns superskönt, men hon "friskförklaras" inte förrän vi 1 års ålder. Hon har inte ökat så mycket i vikt som de andra"superbebisarna" här. Men det kan förklaras med att hon redan haft två omgångar förkylning.Hon väger nu 4980 och är 59 cm lång. Nu skall jag passa på att sova en stund. Amningen tar mycket kraft. Det är ett tips, passa på att sov när de små sover!!!
    Hon fick en tuff start i livet. Men det tar hon igen ska du se. Tack för tipset!
  • Lillajag1979

Sådär, läkarbesöket avklarat. Blev sjukskriven till HP. Känns löjligt när det är 1 vecka kvar... Men men...

• Lillajag1979

gustafssons skrev 2009-01-29 12:44:58 följande:

varför blev du inte sjukskriven tll förlossningen!!! läkaren skrev väl inte till HP???? det får du kolla upp. är du sjuk ska du inte ha HP!
    Bara för att jag ville det. För att mitt jobb är så tungt. Och jag får ju absolut inte lyfta tungt. Men för det andra... Vad är skillnaden... ??
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2009-01-29 15:26:15 följande:

Virra: Härligt! Super-duper grattis! Skönt att höra att allt gick bra. Vi väntar med spänning på lite mer detaljer om hur det gick till, när du än känner att du orkar och har tid att delge oss det.Rauur: Så tråkigt med huset! Men hur mycket känslor man än har för sitt föräldrahem, är det nog sunt att låta bli att flytta dit om det är i så dåligt skick. Som sagt, renoveringar kostar!Lillajag: vad jobbar du med? Även ni andra som fått/troligen kommer få beviljad HP, har ni några bra tips vad som gärna får vara med i ansökan för att den "garanterat" ska bli godkänd? Alla på mitt jobb har fått beviljad HP men med de nya FK-reglerna blir man ju tveksam... Har hört att t ex tunga lyft och att dra tunga saker framför sig, är något som man gärna ska framhålla att man gör, om man gör...Personligen hoppas jag den låga boräntan som vi har nu iaf i 3 mån, håller i sig betydligt längre för då kan vi ta ut mycket mindre föräldrapenningsdagar och på det sättet vara hemma ett bra tag "extra".  
    Jag jobbar som personlig assistent och där är man ju ensam. Och klarar man inte arbetsuppgifterna så har man ju inget där att göra... Liksom... Men tunga lyft/förflyttningar samt konstig belastning/konstiga ställningar... Vad jobbar du med? Och din chef har säkert hjälpt de andra och vet vad som ska tryckas på.
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2009-01-29 16:59:47 följande:

Aha, ok!Själv jobbar jag på bageri. Står och går på betonggolv hela arbetspassen. Jobbar dessutom ständig natt. Vi lyfter och drar tunga vagnar med plåt och en massa annat, så det borde gå igenom. Håller med om att chefen borde hjälpa till. Problemet är att vi from igår, har en ny... Ville mest ha lite allmänna tips om något som kan vara bra att tänka på i ansökan. Aldrig fel med extrahjälp
    Chefen ska ju skriva papper om det går att förflytta dig och sånt. Och går inte det så får ni vräka på ordentligt!
  • Lillajag1979

gustafssons skrev 2009-01-29 18:16:44 följande:

lilla jag.Det är ju så att om du är sjuk ska du vara sjukskriven! hp är ju inte för sjuka...å det är bättre för dig oxå, då har du sjukpenning till förlossningen. HP har du bara till 10 dar innan bf.Låter helskummt att du ska ha HP om du blivit sjukskriven.
    Grejen var den att jag skulle vara sjukskriven för att jag inte skulle bli tvungen att gå ut och jobba eftersom att jag är timvikarie. Det var tydligen inte så farligt med dessa sammandragningar men jag får fortfarande inte lyfta tungt. Och då har jag iaf inget på jobbet att göra.

Och HP är ju till för de som inte klarar av sitt jobb i slutet av graviditeten...
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2009-01-29 19:42:09 följande:

Att genom sjukskrivning slippa ta de 2 veckorna innan BF i "för tidig" föräldrapenning låter ju bättre än att få HP, Lillajag. Men i övrigt skulle jag tycka att det verkar enklare att ha en redan beviljad HP än att få igenom sjukskrivning med tanke på de nya FK-reglerna, då det känns som man aldrig kan vara säker med dem.Begär man själv sjukskrivning till bara ett visst datum tror jag säkert att BM beviljar det som man vill ha det...
    Jo, det är ju lite så jag tänker... Med detta systemet orkar man inte hålla på...
  • Lillajag1979

Hmm, jag var in och spanade hos AMS... Det verkar som att tråden har fått en till bebis! En OLIVIA

GRATTIS AMS!!

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2009-01-30 10:17:16 följande:
    åh, nu kommer de tätt.stort grattis ams!!!
    Verkligen! Och dig går det snabbt för oxå! Redan i v.18!! WoW!
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2009-01-30 10:33:56 följande:
    Ja de går väldigt fort. Vecka 19 på måndag och UL på onsdag. Förstår inte vart tiden tar vägen.Åhh, va underbart med UL!
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2009-01-30 10:37:41 följande:
    Ja de ska bli otroligt spännande. Även fast man redan har sett skrutten så längtar jag så otroligt. Är helt inställd på att det är en pojke så ska bli kul och få se om man har rätt.Kan verkligen inte förstå att man snart är halvvägs.Förstår Ja, jag hade samma känsla, om att det skulle vara en pojke. Och jag hade rätt. Man ska nog lita på den känslan
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2009-01-30 10:55:12 följande:
    ja fast jag vet inte om de är en magkänsla eller om det är sambons önskan om en son som har gjort så. Sedan den dagen som vi fick reda på att vi skulle ha barn så har det varit han. Men de var sambon som började att klappa på magen och fråga om det var en liten Alexander eller Sebastian där inne. Och efter det så har det varit han. Så vet inte om det magkänslan eller om de är hans önskan.Ja, då var det inte så lätt... Men vi vågade inte tro att det var en pojk. Många runt omkring mig har gett upp grejjen att få en son... De har bara fått flickor. Så vi sa väl att det var ännu en tjej... Men innerst inne så kände jag på mig att det var en pojk... Mysko hur det är det där...

Det blir det det blir! Huvudsaken är att ni får er guldklimp!
  • Lillajag1979

Tar mig friheten att tar bort AMS från gravida

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm
    Virra: Pojke född 28/1 (BF 5/2), Umeå
    AMS: Olivia född 29/1 el 30/1?? (BF 28/1), 1 son född augusti 06, Umeå

GRAVIDA

Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund (väntar en till tjej!)
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke) William
    Kanske en dag: BF 14 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt
    majsanna: ÄL ca 3/2 BIM ca 17/2 inga barn sedan tidigare. Försök 11. Norrköping

• Lillajag1979

AMS: Oh va sööt hon är!! Grattis än en gång! Vill ha min snutt ännumer nuuu!!

Ego: Har varit på ikea idag. Har handlat massor till herrn i magen. Har handlat delarna till skötbordet som sambon har planerat att fixa iordning. Det är bra med en händig man! Har även handlat nya handdukar, en badbalja, sängkläder, täcke, kudde mm Nu ska det byggas ska ni se

Häromdagen kom sambon hem med en skötbädd med Laban på, hur söt som helst!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!