Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

henlin skrev 2008-11-19 09:22:15 följande:
    godmorgon girls, i am still here!!!!
    MEN, du ska vara på förlossningen!
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-19 15:52:25 följande:

Flake Z: finns inga bra ord men vi tänker iaf på dig!Lillajag: Härligt med halvvägs! Hoppas inte du känner något oroväckande nu, bara...Majsanna, Rauur och Serafine: Tro mig, när jag säger att jag också, aldrig trodde att jag skulle hamna ovanför strecket! Men, nu är jag ju där ändå! (Och hoppas hänga kvar, också). Er tid kommer, förr eller senare! Det låter klyschigt men till sist stämmer det in och den dagen (som min gårdag) är värd att vänta på!Henlin: jobbigt att bara vänta och vänta! Så tråkigt!Nu när jag vet att jag har nåt i magen behöver jag inte spekulera i om det känns som det känns, för att det kanske är nåt. Förmodligen beror det mesta som är konstigt i min kropp, faktiskt just på den lilla millimetersindividen i min mage Det är rätt coolt!Hade jag inte plussat igår, hade jag varit övertygad om att jag hade haft mens fast utan att blöda. Magen kändes som en ballong och ont precis som mensvärk, hade jag. Men, som sagt, nåt blod kom det ju inte Har ringt BM nu men inte fått nån tid än. Det gäller att hitta en som både jag, maken och BM kan på och det är nog inte alltför enkelt...
    Nejdå, inget sånt... Men ibland blir ju livmodern stenhård... Om det är bäbisen som rör sig eller om det är livmodern som tränar...

Du då! Har du hunnit smälta det STORA??
    Och man kan bli svullen, det var jag... Och mensvärken som du känner, är växtvärk. Ditt mirakel i magen växer!!
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-19 16:02:32 följande:

Jo, jag tror att jag har smält det. Även om det fortfarande är ganska ofattbart. Hela livet förändras efter att ha kissat på en rosa/vit liten pinne, liksom. Tur att det är några månader kvar att verkligen ställa in oss på så vi hinner med lite bättre. Tänk, om bara ett år sitter man (förhoppningsvis) där med en liten bebis i famnen... Jisses!Skönt att höra att vi inte behöver vara orolig för dig, Lilla jag. Inga fler dåliga nyheter vill vi ha i den här tråden!
    Ja. Jag och sambon satt och pratade om det häromdagen. Tur att man är gravid så länge. Det finns nog en mening med det. Att man ska bearbeta och vara riktigt redo när bäbisen väl kommer.

Nej, mig behöver ni inte oroa er för. Känner mig bättre idag. Och parveln vaknade visst av sambons väckarklocka imorse Det betyder att JAG också vaknar... Har en sån buse i magen.. Han rör sig otroligt mycket... Det är en otrolig känsla. Du får snaaart uppleva det!
  • Lillajag1979

Mimmi P skrev 2008-11-19 17:24:16 följande:

Lilljag, tror det är sammandragningar, är lite osäker på om det är samma som förvärkar men vid sammandragningar så blir ju magen hård som en boll, men de "ska" inte göra ont, om jag fattat det rätt så är det en förvärk om det gör ont samtidigt.Har funderat en del på hur mycket sammandragningar som är ok, det är ju normalt att ha men eftersom det varierar väldigt mycket för min del iallafall så måste det ju bero på mig också och då kanske man inte ska ignorera dem om de är för många? Var dte nån som hängde med där, det blev lite snurrigt..?Jag märker att jag får betydligt fler sammandragningar om jag är väldigt stressad och/eller rör mycket på mig medan om jag är lugn en dag så har jag bara nån varje dag.
    Det gör inte ont alls... Jag bara undra om det jag först trodde var bäbisen egentligen är livmodern. Visst har jag även kännt sparkar... Men detta är nå helt annat.. Känns som att det vänder sig i livmodern... Svårt att beskriva... Men så blir den även hård.
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-19 22:29:05 följande:
    Usch! Får man gnälla när man är gravid? Alltså de är ju detta jag velat i flera års tid. Men nu är det bara så jobbigt. Mår illa, blir väldigt lätt yr o är väldigt trött. Så man känner sig inte så social längre. För att inte tala om sexlivet. Haha, de har ju försvunnit i stort sett helt. Blir helt enkelt inte. Antingen är jag trött eller så mår jag illa. Aja, hoppas allt snart lägger sig så man kan känna sig som människa igen.... Förlåt, men var tvungen att få ur mig lite.
    Klart du får klaga... Men det blir bättre!
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-20 15:22:51 följande:

Klart du får klaga, Kanelbulle! Jag har varit medveten om min graviditet i två dagar och tycker redan att det periodvis är hemskt! Ändå har jag inte kräkts något än, vilket jag stundtals bara väntar på att jag kommer göra, när som helst...Min undring är hur en SÅ liten "sak" kan orsaka SÅ mycket växtvärk, redan... Ändå vet jag som sagt att det säkert bara är början.Det värsta för mig är att jag mår som värst på jobbet. Hemma känner jag än så länge, oftast ingenting. Där funderar jag tom på om jag har inbillat mig alltihop. Men så kommer jag till jobbet och kan gå med illamående-känslor upp i halsen och en mage som känns som jag vet inte vad, men stor iaf, plus värsta "mens"smärtorna. Som man dessutom inte kan ta någon värktablett för att få bort... Jag är vecka 5, liksom! Hallå, det är 35 veckor kvar! Samtidigt är det ju det här man har önskat sig så hett och det är klart att det är så, fortfarande. Men när man mår som man mår sämst, måste man bara få klaga! Jag kan inte låtsas att jag mår bättre än nånsin, om jag knappt orkar hålla mig uppe... Lightfish: såg att ditt illamående kommit tillbaka. Så tråkigt! Där har jag egentligen en till anledning till att vara tyst som en mus om mina egna "problem"...Kanelbulle (igen): ha det så kul ikväll! Det brukar ju vara nåt annat när man är ute med kompisar så du håller säkert igång! Imorgon lär du ju säkert vara trött så det räcker, däremot...Disa D: du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du blev sjukskriven! Det blir man inte i första taget i dagens sjukvårds-Sverige så blev du det, finns det garanterat fog för det. Njut av att kunna göra allt du behöver i din egen takt, nu!Mimmi P: känns det bättre för er nu eller är du/ni fortfarande mer eller mindre nere i en svacka?
    Jag hade oxå mycket växtvärk i början. Men nästan aldrig nu. Och man får tycka att det är jobbigt. Det är ju en jättegrej för din kropp... Tur man får något positivt i slutändan iaf! *krama*
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:14:20 följande:
    Axels mamma Sanna skrev 2008-11-21 11:33:13 följande:
    Hej!Jotack det gick bra. På förfesten drack jag min päroncider från ica i systemflaskor så där var det ingen som märkte något.På middagen tog jag ett glas vatten och det var det faktiskt ingen som reflekterade över. När vi var på utestället var det faktiskt en kille som frågade om jag var gravid för jag inte hade haft något i handen på länge. Men då kom en kompis som var med på förfesten till min undsättning och sa: Hon drack faktiskt på förfesten. Sen lyckades jag bli bjuden på typ 7 öl och tog högst 3-4 klunkar.Så de gick bra. Dock är det inte så bra idag. Känner mig helt tom.Igår när jag kom hem var jag på toa och så gick jag upp och la mig och så kände jag efter en kvart att jag var tvungne att gå på toa igen. Och då var det fullt med rött blod på pappret. Dock ganska slemblandat och sedan var det lita blod i toa. Men sen har det inte kommit något mer efter det. Imorse var det lite rödbrunt på pappret men nu på förmiddagen har det varit kommit något mer i trosskyddet eller på pappret. Ringde iaf till BM och frågade. Fick ju panik inatt och låg och grät så tårarna sprutade. Men hon sa varken bu eller bä. Tyvärr så är det ju så ett missfall kan börja, men hon tyckte samtidigt att det var konstigt att det inte kom något mer.Så sa hon att jag skulle avvakta och se vad dom händer. Blir det mer blödningar och symptom försvinner så skulle jag ta ett nytt test om tre veckor ifall graviditeten avstannat. Men hon trodde inte att mina bruna flytningar som jag haft till och från i ca 2 veckor skulle vara något tecken på missfall i och med att det varit så lite och till och från. Hade det varit en början på ett missfall så borde det ha ökat.BM sa att det var svårt att få ett vul när man inte hade gått så långt. Sambon och jag kom överrens om att vi avvaktar över helgen och ser vad som händer.Håller tummar och tår för att blödningarna håller sig borta och att pyret vill stanna där inne.Så de känns lite jobbigt just nu. Känns inte som om man kan slappna av och njuta. Känns som om det hela tiden har varit något!!!!
    Hmm, jag ringde sjukvårdsupplysningen. Då fick jag komma till akuten för ett vul.. Det råder jag dig att göra oxå. Man blir galen av sitt eget psyke annars.

Hoppas att det inte är något farligt. *krama* Men jag vet hur det känns.......
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!