Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Eva Marianne, hoppas verkligen på plus den här gången!!

Kanelbulle, hoppas att du slipper illamåendet snart, verkar jättejobbigt, själv slapp jag det i princip helt och hållet.

Kallo, Shanghai låter härligt! Jag skulle också gärna slippa ifrån Sverige och regnet och kylan en liten stund.

Inatt vaknade jag och var tokhungrig, fick gå upp och göra en smörgås, sen vid frukosten så var jag ändå mycket hungrigare än jag brukar. Maken (som är hemma några dagar) tror att det är nu "den stora hungern" kommer, han har varit lite bekymrad över att jag inte varit speciellt mycket hungrigare än normalt hittills eftersom han fått för sig om att alla gravida svullar konstant i 40 veckor. Själv hoppas jag att det bara är tillfälligt, är väldigt nöjd över att inte ha gått upp så mycket hittills och skulle gärna landa nånstans mellan 10-15 kg så det inte blir så jobbigt sen efteråt. Men om nu lillgrabben är hungrig så ska han ju självklart få mat.

Ikväll ska vi hem till bekanta som vill bli av med sina bebissaker, ska bli kul, de har blandannat ett bebayskydd till bilen. Visst vågar man använda ett begagnat om det inte har några skador eller varit med om nån olycka?

• Mimmi P
    v i r r a skrev 2008-11-12 10:05:36 följande:
    Någon som vet hur ischias känns? Funderar på om det är det jag har och inte foglossning.. det gör bara ont på ena sidan och strålar från ländryggen, genom skinkan ända ner i tårna. Låter det som foglossning?
    Jag har haft problem med ischias (falsk sådan) i flera år och det låter precis som det. Jättejobbigt! Det som funkat för mig är att stretcha skinkmusklerna ordentligt. Typ den här övningen home.swipnet.se/ribozyme/Docs/Stretchovningar.htm (se Sittande sätesmuskel-stretchin) fast jag brukar ligga på rygg och dra benet mot mig istället. Genom att vinkla benet på olika sätt så kan jag känna om det tar på rätt ställe.

Vet dock inte hur det är med stretching om man har problem med foglossning.
  • Mimmi P

Uppdaterar, skönt att se att det blir några flickor också, tycker att det känns som att "alla" ska få pojkar just nu.

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet, väntar en pojk!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• Mimmi P

Måste ha varit förvirrad igår när jag uppdaterade listan, missade nog typ två sidor med inlägg, tack AMS för att du rättade till det!

Lillajag, krya på dig!

• Mimmi P

Jäkla skitsida, skrev ett långt inlägg imorse men blev utkastad.

Nåja, håller tummarna för er med BIM och ÄL och förlossning på g!

Lilljag, krya på dig!

Själv ska jag på föräldrakurs idag, del 1 - förlossningen. Det blir mer och mer verkligt för var dag som går att han ska ut på slutet, känns lite nervöst.

• Mimmi P

Eva Marianne, stort grattis!!!

FlakeZ, ja varför är verkligen en fråga som är lätt att älta i din situation, tyvärr får man alldeles för sällan några bra svar. Hoppas ni har bra stöd i sorgen så ni kan sörja ordentligt och få hjälp att komma vidare.

• Mimmi P

Lilljag, tror det är sammandragningar, är lite osäker på om det är samma som förvärkar men vid sammandragningar så blir ju magen hård som en boll, men de "ska" inte göra ont, om jag fattat det rätt så är det en förvärk om det gör ont samtidigt.

Har funderat en del på hur mycket sammandragningar som är ok, det är ju normalt att ha men eftersom det varierar väldigt mycket för min del iallafall så måste det ju bero på mig också och då kanske man inte ska ignorera dem om de är för många? Var dte nån som hängde med där, det blev lite snurrigt..?

Jag märker att jag får betydligt fler sammandragningar om jag är väldigt stressad och/eller rör mycket på mig medan om jag är lugn en dag så har jag bara nån varje dag.

• Mimmi P

Verkligen, man måste få klaga, det är klart att det är jobbigt med allt som händer i kroppen. Sexlivet ja, det är det inte mycket med men så är jag ju ensam hemma också, det är inte lika roligt då...

• Mimmi P

Kanelbulle, hoppas verkligen att det är ett falsklarm!! Men jag håller med Lillajag, att vara tvungen att vänta i flera veckor innan du får ett besked verkar ju jättejobbigt. Jag skulle nog ringa och tjata, ev åka dit och sätta mig tills de tar hand om en. Jag kan förstå att de inte vill ta in oroliga gravida hela tiden men om man blött till och från under en tid så måste de ju förstå att det är väldigt påfrestande psykiskt att inte få ett besked och i v 8 kan de ju faktiskt se en hel del på vul.
    Förstår att det är jobbigt när man dessutom mår dåligt, men stå på dig!
    Återigen, hoppas verkligen att pyret mår bra och att du bara är en av de där som blöder i början!

• Mimmi P

Mars2007 tjuvstartade! Vad kul, trådens första bebis! Grattis Mars2007!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!