Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Serafine, tråkigt!! Håller tummarna för ett plus 2009.

FlakeZ, i början brukade jag säga till folk att jag trodde det var en alien i magen som helt plötsligt skulle tränga sig ut precis som i filmerna. Trodde inte på allvar att det var nån som hade en sån i magen... :)

Rauur, hoppas att ni får besked snart och hjälp så han mår bättre snart!

Majsanna, jobba på :). Ta en svång i halmen för mig också... jag tycker inte om att leva i celibat men jag har inte riktigt vågat på ett tag med tanke på att sammandragningarna drar igång rejält när jag anstränger mig och jag är lite rädd för att det ska göra väldigt ont i fogarna. Dessutom är maken så orolig så han vågar knappt ta i mig.

• Mimmi P

Catt, stort grattis!! Låter som att det gick väldigt bra.

Virra, det låter som en intressant idé.

NU är jag nummer 5 på bf-listan, det blir bara fler och fler tecken på att det faktiskt närmar sig på riktigt.

• Mimmi P

Här händer det saker.

Virra, skönt att höra att han verkar stanna kvar ett tag till. Skönt att din BM tog tecknen på allvar och skickade dig på kontroll.

Lillajag, klart att det känns lite tungt att du kunde haft din bebis hos dig nu, så måste man få känna.

Jag har haft pappa på besök i några dagar, vi har slappat på soffan och varit och ätit julbord. Jag är ingen storätare i vanliga fall och nu fick jag verkligen inte i mig mycket, lillkillen lämnar inte så mycket plats till magsäcken. Men det var gott.

Jag har varit stilla i en vecka men var uppe och gjorde några ärenden idag och det känns verkligen i fogarna nu ikväll. Inte roligt. Jobbigt att vara fast i soffan/sängen i 10 veckor till. Skönt att maken är hemma iallfall så jag slipper sköta allt själv just nu.

• Mimmi P

FlakeZ, det låter som att det är spännande att leva med dig just nu... :) tur att det går över sen. Jag kollade på dina magbilder och ser att våra magar verkar ha växt rätt lika, vågar inte tänka på hur jobbigt det måste vara på slutet, jag som tycker magen är jobbig nu.

Lillkillen lägger sig och trycker på höger sida, lite enerverande eftersom hela magen blir helt sned, jag försöker puffa tillbaka honom men han verkar trivas bäst där. Det börjar bli svårt att sova på sidan nu också, tycker det känns obehagligt i magen när den "hänger", det går lite bättre med en kudde under som stöd men då börjar han sparka istället, han verkar inte gilla att det trycker mot magen. Sov jättedåligt inatt, sova på ryggen är verkligen inte min grej.

Kanelbulle, det låter som att det går åt rätt håll, håller tummarna för att du slipper må illa mer!

Virra, skönt att det går åt rätt håll och att de håller koll på er.

Mina sd håller sig mer eller mindre borta så länge jag håller mig till soffan men minsta ansträngning gör att de drar igång igen och då håller de i sig även ett bra tag efter, samma med foglossningen. Har en förhoppning om att kunna jobba i januari igen men det börjar kännas mer och mer troligt att jag får stanna hemma i soffan. Det är bara sååå segt. Har börjat på några projekt till bebisen, syr om gamla lakan och försöker sticka lite men klarar inte av att sitta upp för länge på en vanlig stol så det blir korta stunder. Hamnar mest framför tvn med datorn i knät. Tio långa veckor kvar...

• Mimmi P

AMS, det låter ju inget vidare, speciellt inte om det är samma symptom som Virra har. Bättre att kolla upp det en gång extra, men håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt.

• Mimmi P

Lightfish, ta det lugnt med julförberedelserna, dumt att stressa ovanpå allt annat! Gör bara det mest nödvändiga och sänk kraven. Satsa nästa år istället när ni har bebisen hos er. Tråkigt kanske men bättre att ni är hyfsat på benen på julafton än att allt är perfekt och att ni är utslagna. Var firar ni jul?

• Mimmi P

FlakeZ, det låter ju som att det närmar sig, spännande :)

AMS, bra beslut, men ring förlossningen om det inte släpper.

• Mimmi P
    lightfish skrev 2008-12-16 12:33:51 följande:
    Mimmi PLättare sagt än gjort då vi har 12 personer att köpa julklappar till . Försökte för två år sen med att bara köpa till barnen men det gick inte....orkar inte med tjafs om det. Vi firar jul hos makens underbara föräldrar som bor 10 minuter bort från oss så det är ju bra!
    Nä, att bråka om sånt kan vara minst lika påfrestande som att ta sig ut och handla. Men försök att begränsa antalet butiker iallafall. Vi har hoppat diskussionen, för ett par år sen talade jag helt enkelt om att vi inte kommer köpa julklappar längre och att vi inte förväntar oss att få några. Sen köper vi lite ibland ändå beronde på vem vi firar med. I år firar vi med min syster och en kompis så vi har köpt till dem, men inte mycket. Maken och jag har sagt att vi inte ska köpa till varandra, vi lägger pengarna på bebisen istället. Förhoppningsvis blir 3d ul:et imorgon en bra julklapp :).

Jag tycker det är så tråkigt att julklapparna ofta blir en så stor sak.

Skönt att ni har nära till firandet iallafall och slipper laga mat och diska själva.
  • Mimmi P

Kanelbulle, Beställ när du känner att det känns bra, antagligen menar han att du kan boka en nu och att din vagn kommer finnas i butiken redan i februari-mars men de lär ju knappast ta slut även om du väntar med att beställa.

Förlossningsgaranti innebär att om nåt skulle gå på tok så kan ni lämna tillbaka vagnen och få pengarna tillbaka, alltså är det "riskfritt" att beställa vagn i förväg.

Ni kan ju antagligen beställa en vagn och sen inte hämta ut den förrän några veckor innan bf.

Har tyvärr ingen erfarenhet av vagnen men det är ju ett bra märke och den ser fin ut :).

• Mimmi P

Kolla begagnat innan ni bestämmer er om ni kan tänka er det, vi köpte vår begagnat och den ser överhuvudtaget inte använd ut och vi fick den till knappa halva nypriset. Så det finns fynd att göra, men man måste nog ha lite tur också.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!