Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

En vecka kvar till BIM. Har väldigt ömma bröst. Jag kommer dock inte ihåg hur det brukar vara veckan innan BIM. Tänk att man kan glömma bort det. Jag hoppas dock på det bästa.

• majsanna

Grattis Rauur. Hoppas att jag kan komma med glädjande besked nästa helg.

Just nu är den stora köksrenoveringen igång. Hela köket är en krigszon!! Se bilder på min blogg: majsanna.blogg.se

• majsanna
    Kallo skrev 2008-11-29 20:57:51 följande:
    Kul och se köksrenoveringen!! Skall spara ner bloggen för att se resultatet. När beräknar ni vara klara? Kanonfina lussebullar du gjort! De som jag gjorde idag ser inte alls lika fina ut som dina. Det var ungefär 5-6 år sedan jag bakade lussekatter sist, så jag kom knappt ihåg hur stora man skulle göra dem. De smakade bra iallafall så jag får vara nöjd med det!
    Vi kommer jobba i morgon och på måndag och då hoppas vi att vi fått dit alla skåp. Sedan hoppas vi att Ikea kommer med bänkskiva och skåpsluckor senare i veckan så att vi kan få dit det nästa helg.
    Sedan är det ju kakel och tapet och lite annat smått och gott som är kvar. Så innan jul blir det nog inte klart, men vi ska inte vara hemma då så det spelar inte så stor roll.

Passade på att göra lussekatter redan förra helgen då vi hade fungerande kök. Jag brukar göra lussekatterna efter det recept som min mamma brukade göra när hon var i livet. Kul att kunna fortsätta med samma recept.
  • majsanna

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-30 09:22:35 följande:

Majsanna: Kollade just in blogg. Jobbar du som arbetsterapeut? Det är ju det jag pluggar till. Ett bra yrke tycker jag. :)
    Japp jag är arbetsterapeut. Blev färdigutbildad jan -04 så snart har jag alltså jobbat i fyra år. Tiden går fort!
    Vilken termin går du?
  • majsanna

Det är ett ikeakök och vi har valt blanka svarta luckor och svart bänkskiva. Idag har jag också blivit involverad i bygget. Hittills har mannen och svärfar byggt, men idag kom min uppgift: att måla dörrfoder och det burspråk vi har. Så nu sitter jag här med färg i håret, ansiktet, händerna och på kläderna. Jag är expert på att smutsa ner mig...

v i r r a skrev 2008-11-30 15:23:53 följande:
    kikade på köksbilderna! Precis sådär såg vårt kök ut för ett år sedan också... jag vet hur det är! Det kan kännas obegripligt att det ska bli ordning någonsin igen *pust* Du kanske skrivit det men jag har inte sett det, vad är det för kök? Vi körde ikea med vita högblanka luckor. Är mycket nöjd. Lätt att torka och de blir inte så lätt skitiga.
  • majsanna

Ja det är abstrakt svarta luckor vi ska ha och jag skulle misstänka att det är likadan bänkskiva som du beskriver som vi ska ha.

Tyvärr måste jag säga att jag antagligen inte varit tillräckligt snäll i år för idag kom jultomten med ett "rött paket" till mig. Det är bara att inse att det inte går att bli gravid och att jag kommer vara kvar under strecket väääldigt länge.
    Mensen kom dessutom på dag 24. Jävla skit. När jag berättade för mannen sa han "dag 24 det är ju skittidigt ju".

Ändrar i listan när jag orkar.

v i r r a skrev 2008-11-30 17:11:07 följande:
    å jäklar så snyggt! Du måste sätta in bilder då det är klart! Är det abstrakt luckor ni har? Vi har abstrakt vit med svart blank, något melerad bänksskiva.
  • majsanna

Tror inte det tyvärr.

Yinsan skrev 2008-11-30 20:33:13 följande:
    Nej va tråkigt Majsanna! Beklagar verkligen och hoppas på att 2009 blir erat år istället, eftersom den var så tidig, ingen nidis bara då?
  • majsanna

Får hoppas på att det är så.

Jag pluggade i Göteborg. Halvtid nu alltså. Det kommer jag ihåg var skönt när man läst hälften av utbildningen.

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-30 20:45:30 följande:

Majsanna: Först och främst, vad tråkigt med mensen. Vill inte ge dig falska förhoppningar men fick min mens på dag 24 vilket senare efter UL visade sig inte vara mens utan att jag var gravid redan då. Sedan, jag går termin 3 och kommer förhoppningsvis precis hinna läsa klart den här terminen innan bebban kommer. Vart har du utbildat dig?
  • majsanna

TACK alla för stöd.
    Nu ska jag gå och lägga mig och försöka få lite energi inför en ny jobbvecka och försöka tänka positiva tankar inför nästa ÄL.

• majsanna

Hoppades att det var en sådan blödning först men nu är det bara att inse att så inte var fallet... Tack för kramen.

Slänger in mina datum i listan också.

FÖDDA
    Mars2007: Elias 21/11-08.
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

lightfish skrev 2008-12-01 11:16:06 följande:
    majsanna Skitförbannade helvete! Precis så känner jag med dig... Men som visst skriver längre upp...man kan blöda fast det tagit sig men då är blödningen kort och sparsam.... Skickar en varm kram bara för att!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!