Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
Hej hej alla,
Lillajag1979: Kul att du varit hos BM idag och allt såg bra ut. Jag har oxå funderat det med auroramottagningen, men jag vet inte om det är förlossningsrädsla jag har i grund och botten.. Vi skall iallafall anmäla oss till Annasprofylax, det är många som säger att den kursen är bra.
Rauur: Hur är allt? Har plusset sjunkit in? Läste på din blogg att du gjort offentligt där och fått en massa kommentarer från folk jag vet vilka det är.
Nu går vi och väntar in Catt och FlakeZ. Tänk att tiden gått så fort, jag tyckte det var nyss när ni plussade!
EvaMarianne: Se till att vila mycket! Jag märkte i höstas när jag var sjuk att det tog 100 gånger längre tid att bli frisk igen när man har en liten kotte i magen.
Ger samma råd till MimmiP, vila vila vila och tänk på Dig själv!!
Själv har jag varit på jättedåligt humör hela dagen. Svärmor frågade mig för några veckor sedan om jag och maken var intresserade att följa med dem och deras bästa vänner (+ deras barn och barnbarn) på en weekend i Falkenberg. Fredag till söndag med julbord osv. Eftersom vi håller på att bygga i ordning våran övervåning tackade jag nej och hänvisade till att vi inte vill boka upp våra helger nu innan bebisen kommer.
Berättade för maken om mitt och svärmors samtal, och det var inga konstigheter från hans sida.
I morse visade det sig att svärmor tagit kontakt med maken och bestämt att vi skall åka iväg helgen innan jul utan att fråga mig!
Jag blev fruktansvärt sur över att de "gått bakom ryggen" på mig och bestämt detta. Kanske egoistiskt från min sida men jag känner att jag verkligen inte vill åka iväg i 7:e månaden på en partyresa som detta är planerat till att bli...
Sagt och gjort så fick svärmor sig ett argt telefonsamtal i morse!