Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Hej tjejer,

tittar in som snabbast för att meddela mig!

I söndags morse, på min födelsedag, valde vår älskade Eleonora att komma till världen!

Hon hade bråttom, värkarna började 03.30, vi kom till BB 08.20, var öppen 3 cm. Kl 10.45 var jag öppen 6 cm och 23 minuter senare, kl 11.08, var hon ute!!

Barnmorskan hade aldrig varit med om ett liknande förlopp hos en förstföderska och var smått förundrad över "urkraften" som tog mig i besittning! Hon var/är en stor tjej på 53 cm och 4535 gram, och förstås, alldeles, alldeles uuuuunderbar!!

Tyvärr gick det hela lite för fort för att min kropp skulle hänga med, så jag fick en total sfinkterruptur och tvingades till operation... Men, det är inte fullt så farligt som jag hade trott och jag mår faktiskt rätt bra, även fysiskt och har redan kunnat vara ut på promenader med min kära dotter och make!

Nu ska vi fira lite nyår innan det är dags för nattning!

Hoppas ni alla får ett riktigt Gott Nytt År!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • BejbyBoo

Hej hej!

Här går dagarna i en rasande takt. Livet med bebis är onekligen något nytt! Tiden bara försvinner! Hinner inte med så mycket annat än att ta hand om vår lilla ögonsten. Vill å andra sidan inte göra så mycket annat heller.
    Var hos BVC idag och vägde henne. Eleonora har inte gått upp så mycket i vikt sedan förra kollen så hon ville att vi skulle komma tillbaka på torsdag igen. Jag som tycker att hon äter så mycket!! Nåja... vi får hoppas att hon lägger på sig lite till på torsdag.

Här finns en bild:
    sv.tinypic.com/view.php?pic=ftlzww&s=5

Kallo: Jag tyckte också kursen var jättebra!! Se till att öva, öva, öva!! Och gör det med din sambo/man, för du kommer behöva hans hjälp när det väl sätter igång och då är det bra om han inte står handfallen!

• BejbyBoo

Grattis Virra!!
    Du har inte fått någon så där fin present som jag fick?! Nej, ett litet tag till ska väl lill*n hålla sig inne!

• BejbyBoo

Jag fyllde ju 29 den 28 december (30 i år alltså!!) och min man är 36.

Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • BejbyBoo

Nu har jag fått upp lite bilder i galleriet! Bara från första veckan dock och nu tycker jag nog att hon vuxit till sig lite sedan dess! Hon har blivit nästan 3 cm längre, så proportionerna är lite annorlunda nu. Men de goa kinderna är kvar!!
    Har fortfarande de bästa korten kvar på kameran. Ska ladda över dem vid tillfälle!

• BejbyBoo
    Svar på #1061
    Märkligt... har det synligt för alla inloggade medlemmar...
  • BejbyBoo

Nämen Virra, jag som trodde det var på G nu!
    Har dock läst att det är vanligt att ha det som du har nu. Livmodern "övar"... Kul va?!

Disa: Härligt att få se den lille igen! Tror nog inte man ska lägga så stor vikt vid proportioner från ett ul.

• BejbyBoo
    A L T A skrev 2009-01-12 21:02:38 följande:
    Jag gick in i vecka 16 idag enligt mina egna beräkningar
    Jösses vad tiden går fort!! Tyckte nyss du plussade!!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!