Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Virra: Tjohooo!! Din tur nu!!! Lycka till!!

Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • BejbyBoo

Nämen Virra! Hoppas verkligen att det snart är skarpt läge! Visst är det märkligt att gå och längta efter smärta!?

Vi var på Bvc med Eleonora idag och hon fortsätter att växa som hon ska. Idag vägde hon 4 845 gram! Snart 5 kg alltså! Vår lilla Buddha!

• BejbyBoo
    v i r r a skrev 2009-01-15 09:37:30 följande:
    FlakeZ: Men ooh! Ingen liten ärta längre alltså! Värsta bönan. Ni som fått era små... hur är det egentligen att vara "på andra sidan" när man har sin bebis hemma utanför magen äntligen? Man går ju själv och längtar och längtar men vet inte riktigt vad man har framför sig. Har ni några tips på vad som är bra att ha med till förlossningen förresten?
    Visst, en riktig kalasböna!

Ja, hur är det på "andra sidan"?! Annorlunda, är det ord som kommer till mig. Livet tar en drastisk ändring i och med att den lill* kommer till världen. Dagarna försvinner i ett rasande tempo, även fast jag inte tycker att vi gör så mycket. Men matning, rapning, blöjbyte tar sin lilla tid!
    Det som jag tycker är mest påtagligt så här i början är hur totalt omöjligt det är att boka in något och planera. Man har ingen aning om vilket humör bebis är på eller i vilken fas (sov, vaken, mat) hon är i vid en given tidpunkt. Det gäller att bara anpassa sig efter henne och stunden som är precis nu.
    Hur dagarna blir beror väl säkerligen på vilken bebis man får också. Eleonora har i princip varit en väldigt nöjd bebis (förutom några dagar med mycket magknip) och när hon då sitter i babysittern så kan ju jag göra annat om jag måste. Men helst sitter man förstås bara och tittar på underverket!
    Idag är min mans första arbetsdag, så han var hemma med oss i nästan 3 veckor. Jätteskönt! Lite nervöst att vara själv hemma hela dagen dock.

Saker att ta med till förlossningen? Jag hade kollat på listor på nätet och packat väskan. Men jag använde inget av det förutom mjukisbyxor och tröja. Mat/dryck till den lååånga latensfasen behövde vi ju inte, hade ju ingen latensfas att tala om. Övriga kläder att ha på mig behövdes inte då jag första dygnet gick i sjukhusrock och därefter tog mjukisbyxorna som jag åkt in i och en stor tröja jag tagit med. Eftersom jag var opererad var jag mest på vårt rum, så tofflor behövdes inte heller.
    Det som var bra att ha var mobilen, kamera, videokamera + laddare.
  • BejbyBoo

Oj vad ni skrivit!!
    Jag har varit lite off några dagar. Slutade med min magmedicin (milt laxerande pga den stora bristningen jag fick) förra veckan och sen tog det tvärstopp i magen... Har haft hysteriskt ont och inte kunnat få ut någonting alls utan att det känts som att hela underlivet höll på att spricka igen.
    Efter att ha spenderat 3 timmar på toaletten i natt, utan resultat, fick min man springa till apoteket i morse så fort de öppnat och köpa snabbverkande laxermedel (inte så nice). På 2 minuter var det onda över och jag var tömd! Har pratat med läkaren och fått nya rekommendationer av vad jag ska äta och medicin, så nu hoppas jag att slippa fler totalstopp.

Känner mig efter det märkbart lättare både till kropp och sinne. Har varit rätt nere i några dagar och det verkar som att det hängt ihop med magen.
    Men nu känns det lättare och bättre!

Har inte riktigt läst igenom allt ni skrivit. Ska göra det vid tillfälle...
    Hoppas allt är bra med er alla! Snart dags för ny trådbebis va?!

• BejbyBoo

Majsanna, finns inte så mycket att säga... förstår att det känns tungt. Hoppas verkligen att ni snart får uppleva glädjen av ett plus på stickan.

• BejbyBoo

gustafssons; vad jobbigt för dig. Hoppas verkligen att du snart mår bättre. Trist att vila, men försök ta tillvara på den lugna tiden.

Eleonora växer och blir större! Idag lyfte hon ordentligt på huvudet när hon låg på filten och som tur var hade jag kameran beredd!

22 dagar gammal och nu lyfter hon på huvudet själv!

• BejbyBoo
    Mimmi P skrev 2009-01-21 09:26:21 följande:
    FlakeZ, vad hon jobbar, hon är jättesöt :).Jag har beställt hallonbladste inspirerad av den jättelånga tråden med folk som dricker det, men jag funderade lite, såg att du var med där, tror du det var teet som gjorde att du fick en så snabb förlossning? Min livmoder tränar ju redan som om det vore OS på gång så det kanske är dumt för mig att börja med, samtidigt ska det ju vara bra för läkning och amning.
    Njae, jag tror inte att det var teets förtjänst. Min mamma har fött 5 barn och alla förlossningar har gått fort, så jag tror mer på att det var mina gener som gjorde det!
    Dock kan det ha hjälpt att minska blödningarna (tappade väldigt lite blod) och livmoderns sammandragning efteråt.
    Lillajag1979 skrev 2009-01-21 08:49:04 följande:
    hallå.Vad hade ni för sf-mått kring v.30??
    Mitt sf-mått låg alltid 2 cm under den vecka jag var i. Så i v 30 var det 28 cm.
  • BejbyBoo
    Svar på #1313
    Förstår det!! Minns så väl när jag fick det där samtalet också! Verkligen en sten som faller från ens axlar. När slutar du jobba?
  • BejbyBoo

Tittar in som snabbast. Virra: Jag kunde inte vara mer nöjd! Den är en fröjd att vara ute med.

• BejbyBoo

Instämmer i gratulationerna till Lillajag!! Hoppas din födelsedag var bra! Jag ska iväg på första träffen med föräldragruppen nu. Igår var vi på BVC och vägde och mätte - Eleonora drar nu storlek 62 :-O, är 59,4 cm lång och väger 5355 gram! :-d

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!