Inlägg från: gustafssons |Visa alla inlägg
  • gustafssons

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

A L T A skrev 2009-01-19 16:09:24 följande:
    Åh tjejer! Står i valet och kvalet. Har ju som sagt hittat vagnen som jag vill ha (bara den är bra att köra) och de är ju en crescent. Den som jag vill ha är i färgen sand. Men nu har vi hittat ett ställe som man kan beställa vagnar ifrån och de får in nya vagnar nu i dagarna (dock osäker på om det är en 08 eller 09 men det spelar ingen roll). Iaf så har de i svart med vita detaljer eller svart med röda detaljer som också är fin men dock inte alls lika fin som sand. Men den kostar 4995 kr inkl frakt. Och sand kommer nog att komma in i mars trodde hon men då till för ca 6000 kr. Hur skulle ni göra? Är det värt 1000 kr för att få den färg som man vill ha eller ska man ta den som är nästan lika fin men 1000 kr billigare. Det som är bra när man beställer den så får man % på skötväska och regnskydd också och nygarantin börjar inte gälla förrän barnet är fött. I butik gäller det ju från dagen som man köper. Åh, vet inte hur jag ska göra. Men behöver nog bestämma oss i dagarna ifall vi ska ha en av de billiga för de går åt som smör i solsken.
    jag har köpt vagnar å sålt vagnar i 2 år nu.. å de har varit i olika färger.
    Jag skulle inte köpa en vagn som är ljusare i färgen!!!

Nu är det bara svart, grå eller annan mörkare som gäller, då det är såå svårt att hålla ren!

som jag tolkar sand så är den begie?

INTE för mig!!

nu är vi inne på den 6e vagnen till den ofödda, å så har vi syskonvagnen oxå.
  • gustafssons
    A L T A skrev 2009-01-19 22:42:09 följande:
    Alltså det är exakt samma vagn men bara två olika färger. Det som är att i svart finns den kvar i förra årets modell o den i sand(typ mörkbeige) är slutsåld o kommer som 09 därav dyrare då de säljer ut den gamla eller vad det nu är. Men får se nu om det överhuvudtaget blir en sådan. Jag vill, men sambon har för första gången kollat lite olika barnvagnar på nätet idag o hittat några som är ganska snygga o lite billigare. Men måste kolla upp hur de är o hur de känns.Den som jag är kär i är ju säkrast.
    jag byter å köper barnvagnar, min man köper å byter bilar... det är kanske därför vi passar bra ihop...

Det är en jungel å den är såå kul!!

lyckatill!!
  • gustafssons
    A L T A skrev 2009-01-19 22:51:11 följande:
    Och den snyggaste också. Det håller sambon med om också. Men han ser också att det kan bli billigare med en annan.Så får väl ge med mig o åka ut o kolla lite.Men känns de inte bra hoppas jag verkligen att han förstår.Sen kanske jag tycker någon av de andra känns bättre än den jag är kär i det vet jag ju inte än. Men de kommer nog tyvärr inte bli en av de som de säljer ut för vi kommer inte hinna ut o pröva innan. De känns lite surt.Men men...Tänk om man hade haft en man som säger ja o amen om vagnköpet.
    har du nån länk till en bild?? nyfiken blir jag
  • gustafssons
    A L T A skrev 2009-01-19 23:01:24 följande:
    Gå in på crescentbaby.se tror jag det är o så classic. Är sand eller den svarta med rött jag vill ha.
    dom va jättefina, men ja skulle som ja skrev inte köpa den sandfärgade... så svår att hålla ren.. men den va fin.
    jag håller på dn svarta!
  • gustafssons

duo=2 

Har varit in å kollat urin å blodtryck idag igen, då jag har huvudvärk å mår konstigt..

För 1.5 vecka sen va det 130/80
    idag 123/92..

så vi får se var detta slutar..

Ska in på torsdag igen å kolla hur det ändras.

hon tog flera gånger för att få ner det, men det blev bara högre..

nu ska jag bara ligga...

kul värre!

• gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-20 21:34:19 följande:
    Lightfish, fin bild på pojken, vad glad han ser ut :)Kan i övrigt bara instmma i det du skriver. Om jag börjar tugga lite statistik igen så är ju den här trådn väldig fel så att säga.Gustafssons, det där lät inge vidare, hoppas att det inte är nån fara.
    nä... hade havandeskapsförgiftning förra gången oxå... fast det kom v 36.. nu är det v 34... så ja vi får se...
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-20 22:09:35 följande:
    Usch, det låter som mig. Jag hade 120/70 i december och nu förra veckan hade jag 125/85 med äggvita i urinen. Skall dit igen på torsdag jag med.
    då har du lika kul som jag då nu med vila..
  • gustafssons

flakez
    Ja jag försöker allt vad det går men det är inte lätt att släppa allt dock..:-I

• gustafssons

ja idag gör man inte så mycke... vår doula har varit här å vi har gått igenom Dyk tekniken. et va såå avslappnande!!!
    kan recomendera att läsa om den!!

sök på www.leta.se om ni vill veta mer om havandeskapsförgiftning. det är lättast så..

• gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-21 18:15:59 följande:
    Gustafsson: Du jobbar inte något nu eller är du sjukskriven? Jag jobbar fortfarande 100% + lite till... Håller på att lära upp en praktikant nu och på måndag kommer min ersättare som skall läras upp. Idag har det varit riktigt jobbigt, fullt upp precis hela dagen och i morgon lär det inte vara mindre. Sen är jag aktiv i en idrottsförening och nu är det en massa medlemsutskick som skall göras med bla. inbetalningskort. Känner mig så stressad nu över både jobb och allt på sidan om. Nästa vecka börjar föräldragruppen, för 2 veckor sedan började en vattengympakurs.Sitter även på att räkna när jag kan "gå" hem från jobbet. Har sökt föräldraledigt från bf datum, men tänkte ta ut komp, semester o arbetstidsförkortning 3 veckor tidigare. Igår visade det sig att företaget har sänkt vår arbetstidsförkortning från 40 till 24 timmar. Det skulle fattas 2 dagar för mig, men idag visade det sig att 24 timmar gäller när man arbetar hela året och jag har bara rätt till 6 timmar. Det "fattas" nästan en vecka på min beräkning..... Men jag ska försöka att släppa detta, eftersom en hel del kan hända på vägen och jag kanske behöver gå hem ännu tidigare. Min hälsa är i större focus än jobb och pengar faktiskt. Sorry.. detta blev långt!
    Nej jag är hemma och är sjukskriven..

Jag blev arbetslös juni 06, å då va jag ju gravid så jag fick inget nytt jobb.. sen kom lillan i januari 07 å sen va jag  mammaledig, tänkte vara mammaledig till oktober 08..

Men jag blev sjukskriven i augusti eftersom mitt blodsocker krånglar så av graviditeten.. så jag har varit hemma ett tag..

Tar tag i resten sen när bebis verkstaden är klar..

så det är lite konstigt att jag fått högt blodtryck då jag redan vilat i 6 månader...
    å på en diabetiker vill man inte ha upp undertrycket till mer än 80...

man undrar hur det ser ut i morgon..:-/
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!