Inlägg från: Eva Marianne |Visa alla inlägg
  • Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Majsanna: så segt och tråkigt! Man vill ju absolut inte höra att det är bara att vänta, ännu längre. Man vill ju nuuuuuuuuu! Suck och stön, skulle jag säga om jag var du. Men, om gudarna är på er sida så är väntan över om bara en månad. Det hoppas vi alla här, det lovar jag dig!

Jo, vi funderar allt mer på vagnen. Tror inte att jag skulle bli så depp att jag typ skulle slänga den, om det nu skulle gå åt fanders med pyret i magen. Även om vi väntar med att köpa en ända till typ v 35 eller nåt, kan det ju gå åt skogen ändå så det är väl egentligen inte ens ett argument.

Förresten berättade vi för min mans bästa vän, när han var här på annandagen. Han fyller jämt i juli nästa år och bjöd oss (redan) på festen. "Vi får se om vi kan..." sa vi och först blev han arg, "vad kan vara viktigare än mitt kalas?!?". Men när vi förklarade, portförbjöd han oss istället och var jätteglad för vår skull Vi lovade dock att komma om vi bara tror att vi kan. Han bor visserligen i skogen, 6 mil från vårt BB men han fyller 1:e och barnet blir troligen inte beräknat förrän efter 20:e nånting så rent teoretiskt, borde det vara lugnt med ett party för maken, mig och stora magen...

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Eva Marianne

Majsanna: gå in på babytime.se och köp ÄL-stickor med extra hög känslighet där. De blev jag rekommenderad i en annan tråd pga min oregelbundna mens/ÄL. Hann iofs aldrig prova dem men de som tipsade mig, tyckte de var mycket bättre och enklare att läsa av än de hos testlagret/billiga tester. Inte är de dyra, heller

Kallo: låter inte kul med gräl Konstigt att det bara är en annan som tänker, så fort BF-månaden ens kommer på tal, att då kan vi nog inte planera något. Juli ligger ju betydligt längre bort än februari, men ändå har det dykt upp vissa förslag på grejer. Jag kan då säga att "du vet väl att vi inte kan bestämma något alls i juli?" "Vadådå?" kan jag få till svar... Din man borde ju ha desto bättre koll eftersom det ju är så snart, för er. Men tydligen är det väl mest vi tjejer som tycker att det är läge för lite softning såpass nära BF. Hoppas det löser sig för er!

Mimmi P: hur känns det för er, nu? Har julledigheten fått ihop er lite mer så det inte känns riktigt så tungt att din man inte alltid är hemma? Det låter kul och gulligt med ett specialinrett barnrum iaf!

AMS: skönt att höra att det gick bra! Nu hoppas vi att hon stannar där hon är, tills hon ska ut!

Imorgon blir det (med största sannolikhet) barnvagnsinköp Och middag på restaurang Inget stort party annars utan bara relativt lugnt nyårsfirande med maken. Nästan ingen i bekantskapskretsen vet att vi är gravida än så det känns bra att inte vara på ett party och hitta på alla möjliga orsaker till varför jag inte dricker något.
    Också har nog magen börjat titta fram... Helt plötsligt har jag gått upp 2 kg (hade inte ökat ett gram innan, bara i omfång). Tror iofs att det beror till viss del på min frikostighet till mig själv i chokladform under julhelgen, men hur som helst är det nog bara att inse att magen bara kommer växa och växa, vad jag än gör. Ska dock försöka lugna mig med det alltför onyttiga (om jag kan) och försöka se till att det som är ökning, är till stor del "nyttig" ökning.

• Eva Marianne

Gott nytt 2009 till er alla!

MimmiP: så skönt att höra! Det verkar verkligen som ni har kommit varandra mycket närmare under julfriden och att ni tagit chansen att kommunicera er fram till vad det är som kommer behövas av varandra när bebisen trillar ut. Hoppas ni kan behålla denna "good feeling", i så fall kommer det gå alldeles utmärkt för er!

• Eva Marianne

Gott nytt år på er alla glada! Nu är det fritt fram för resten av bebisarna att komma! (Kanske dock inte de som är planerade efter april, då det ju fortfarande kan vara lite tidigt...)

FlakeZ: kul att höra din berättelse! Jättegrattis än en gång! Rekordsnabb förstföderska - jo, jo, det var värst!

Vi köpte barnvagnen igår och är jättenöjda Går på lördag in i v 12 men har redan andats ut till allra största delen, även om jag vet att visst, det KAN hända saker även i 1,5 v (och ännu längre) till. Men det känns bara inte så. Jag ska bli mamma till ett litet pyre i juli, det är hur min framtid ser ut
    Jag ser fram emot bortåt 15 januari när vi ska "spränga bomben". Därmed kommer vi verkligen börja komma framåt och kunna planera, inhandla bebissaker och längta, ännu mer! Dessutom utan att vara hemliga utan man kan berätta för alla, vad det är man roar sig med om dagarna i bebisaffärerna

Nu ska jag ta tag i en massa tråkiga saker som behöver göras. Disk, tvätt och frysavfrostning t ex. Fick sova länge nu idag så nu har jag fullt av energi för att välkomna det nya året och den nya tiden!
    Kram på er!

• Eva Marianne

Mimmi P: vilken pärs! Ja, när man är så långt gången som du så kan man säkert tro att det är på G i ett sånt läge. Hoppas smärtorna lindrar någorlunda så du kan göra nåt mer än bli sängliggande, det måste vara drygt!

Vår vagn blev ingen av något känt märke. Men den verkar stabil och med rejäla däck, fast ändå lätt att styra med en hand om så behövs (vilket det lär göra med tanke på att vi ju har 2 hundar...). Det är en duovagn som det alltså går att byta ut till sittvagn med tillhörande delar. I sittdelen är det trepunktsbälte och allt! Dessutom ingick skötväska - allt för 1.500 kr (helt nytt!). Därför slog vi till! Jag ska se om jag kan lägga upp nån bild så småningom. Vi har inte monterat ihop den än (lite tidigt, kanske...) utan bara kollat hur delarna såg ut och hur mycket som var med. Den i butiken hade nämligen ståbräda och lite annat, också, men vi visste inte om det var mer än den som var tillbehör som köpes separat.

Nu ska vi lugna oss lite med shoppingen. Dvs om inga fler såna här supererbjudanden dyker upp... Håller på och kollar framåt i almanackan när ett GeKås-besök kan passa in. Med tanke på vad Majsanna hittat där (och jag med, när jag har varit där förut), verkar det synnerligen fördelaktigt att hinna med ett besök där innan pyret trillar ut.

Vem står näst på tur att föda? Vi behöver banne mig leta upp och uppdatera (FlakeZ) listan, tror jag!

• Eva Marianne

Lillajag: förstår absolut om det var en otrevlig upplevelse som gör att tankar på det värsta, dyker upp. Men jag tror nog att det ska gå bra att vara lite klantig (även om det såklart är bra onödigt) och göra såna där grejer, utan att det går alldeles åt skogen. Det ska säkert inte vara någon som helst fara, ska du se! Speciellt som de sa till dig på förlossningen att så länge du inte känner något mer, behöver du nog inte vara orolig.

• Eva Marianne

Nu går jag in i v 12 Känns som en liten gräns som passeras och som sen förhoppningsvis känns ännu större, om exakt en vecka när jag har gått igenom även den sista av de kritiska veckorna.

Har tyvärr världens växtvärk av och till sedan ett par dagar. Inatt kunde jag inte ligga på min "favoritsovsida" för då gjorde det ont son f-n. På andra sidan kunde jag dock ligga(??) Fast, ska inte klaga då det ju antagligen tyder på att något växer därinne

Har också börjat operation övertalning för en resa till paradiset Ullared redan under sporlovet. Så har vi gott om tid på oss att leta här hemma under månaderna som sedan återstår till BFn. Kan vara bra att veta mer exakt vad som finns och vad vi väl köper på GeKås. Min man tycker dock inte riktigt att den här "paradis"benämningen är just vad han skulle kalla det...

• Eva Marianne

Jättebra tråd, Majsanna! Ser att jag definitivt inte är den enda GeKås-fantasten...

Tycker absolut att det är påhoppningsdags! Det kan aldrig bli en gång för mycket, ju!

• Eva Marianne

Vi har 40 mil enkel resa till Ullared så det är mer själva resan öht som det gäller att lobba in på rätt sätt. Jag är nämligen övertygad om att min man skulle dö av tristess och aldrig nånsin vilja åka dit igen, om jag dessutom tvingade in honom på själva GeKås och inte släppte ut honom därifrån förrän jag är klar (vilket brukar ta X antal timmar...). Min plan är en campingtur i äkta Svensson-anda där maken ju kan "gå många promenader i den fina, Halländska(?) naturen"... Vi får se hur det blir... Jag ska iaf dit innan bebben tittar ut, om jag så tvingas åka på "kärringtur" med buss t&r (vilket jag aldrig behövt göra nån av de andra gångerna jag varit där).

Har fö tvingats knäppa upp ett par av mina jeans för att orka gå i dem. Första dagen för detta... Jeansen var ganska stora innan jag blev gravid så då var jag tvungen att använda skärp för att de inte skulle hasa ner. Nåt som numera definitivt hör till historien, alltså... Men ändå visar vågen bara på +0,7 kg så jag är rätt nöjd ändå, såhär långt.

• Eva Marianne

Vilken söting
    Kul att höra av dig, FlakeZ! Givetvis förstår vi vad du sysselsätter dig med om dagarna, numera... Nu är du äntligen där

Jag har shoppat en barnbok på Tradera! Kunde inte hålla mig... Köpte den första delen "gravid" av Katerina Janouch för ett tag sedan på bokhandeln och bestämde mig redan då för att köpa även åtminstone sista delen "det första året" också, så småningom. Så det var den jag hittade och traderade!
    Annars flyter livet på här i kylan. När det blir mer än 10 grader kallt tycker jag det är i mesta laget men det är inte så mycket att göra, annat än klä sig väl när man ska ut. Ikväll är sista lediga kvällen innan vardagslunken tar vid på allvar Men förhoppningsvis blir jag ju ledig lääääääänge (åtminstone från jobbet) sen, bortåt maj och dit är det faktiskt inte så långt kvar!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!