Inlägg från: Eva Marianne |Visa alla inlägg
  • Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Grattis, Virra!

Kul också att höra att så många är i ungefär samma ålder. 28-31 är det jag får ut att vi som skrivit i oss, fyller förr eller senare iår. (Jag och Majsanna fyllde ju 30 i september.)

Tror bestämt att jag är i spökveckorna eller vad de kallas. Känner ännu mindre nu, har tom återfått min aptit på det mesta (möjligen utom kaffe och pasta). Tyckte mig känna som en liten knöl i magen, på ena sidan (den det oftast gör ont på). Tror ni det kan vara bebisen eller är det bara jag som önsketänker?
    Är på dag 11+5 idag så jag börjar verkligen få svårt att hålla mig från att berätta för hela världen om miraklet i magen Har tänkt göra nästa vecka till "berättarveckan" så det ska bli riktigt roligt! Då har jag också ett läkarbesök inbokat varefter UL-tiden kommer beställas, så äntligen händer det något mer!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Eva Marianne

Ja, det verkar ju nästan så, Majsanna! Det trodde jag nog inte innan den här åldersdiskussionen kom upp...

Idag går jag in i v 13

• Eva Marianne

Yoysen: vi slår er med hästlängder! Min man blir 48 iår...

Kom på att Annika77 borde vara född -77 så hon är äldre än mig och Majsanna liksom du då, Henlin!

Vi ska börja berätta för alla nu. Kan inte hålla oss längre... Det som händer, händer ju ändå och kan iofs lika gärna hända i t ex 9:e mån. Svårt att ha låtsats att man inte är gravid då, i så fall...

Kallo: kolla på tasteline.se om du inte redan känner till den sidan. Där finns allt! Är själv annars dålig på fisk...
    Vi ska "fira" vår stora dag idag med hemlagad pizza. Det är riktigt gott, det också!

• Eva Marianne

Det är lugnt, AMS! Vår åldersskillnad har allt diskuterats förut och både den och faktumet att maken inte kommer vara en helt ung pappa, är i vår vetskap. Men, som Yoysen sa: det här är mannen jag valt och älskar av hela mitt hjärta och det är ju det som räknas!
    Sen beror det ju på hur man är, också! En person som idrottat och rört på sig hela livet har en helt annan ork och kropp än en som spenderat den mesta tiden i TV-soffan.

Jag drömmer väldigt mycket nu för tiden! Det gör man väl alltid, iofs, men nu vaknar jag titt som tätt vilket ju gör att man lättare kommer ihåg att man drömmer. Tycker att det är mycket mer nu än vanligt. Är det nåt som ni andra har tänkt på?

• Eva Marianne

AMS: jag kände inte alls illa vid mig av ditt tidigare inlägg. Ville mest bara svara så det inte föll helt ur tråden. Här bland oss tror jag ingen har någon kritik mot mig och min man men det finns det andra som har så det räcker. Blev van redan i början att behöva förklara varför vi ens var ihop... Så himla tråkigt! Allt handlar ju som sagt om hur man är!

Kan hålla med Mimmi P om att man hade skaffat sig en helt annan åldersuppfattning innan vi tog upp hur gamla vi är. Jag visste om att Rauur är (jämfört med oss) ganska ung, men annars har jag trott att jag också är betydligt yngre än många andra av er. Något som ju visade sig vara totalt fel... Kanske är det jag som känner mig betydligt mer oerfaren på vissa plan. Har man barn sedan tidigare t ex, gör ju det att man mognar betydligt fortare!

• Eva Marianne

Virra: super-duperspännande! Antar att det mycket snart (om inte redan) finns ännu en liten nyfödd i tråden!

Serafine: tråkigt att höra om din tuffa sjukdomsperiod Vet ju hur det är att vara riktigt dålig, länge... Hoppas du kommer ur det ordentligt nu iaf så du kan känna dig riktigt frisk och kry efter allt elände!
    Att mensen dessutom kom förstår jag var tråkigt, men som det var just då, ändå så är det ju inte riktigt det allra första man har i åtanke.

Kanelbulle & Lillajag: då har ni båda något att se fram emot! Snart UL, Kanelbulle, åh, så kul!

• Eva Marianne

Det var samma krångel med en annan tråd, häromdagen. Trist, är det!

Virra: segt! Men det verkar ju ändå som att det är på g, om än inte riktigt än...

AMS: förstår om du är "orolig" för KS. Speciellt om du fött vaginalt en gång redan, antar jag att det är att föredra?

Själv berättade jag för min chef igår kväll när hon var på besök. Det är hon inte så ofta med tanke på att vi jobbar natt, så jag passade på att berätta. Hon är mamma själv så det mesta hon sa var typ "grattis, ta hand om dig nu och slit inte ut dig här på jobbet". Skönt att höra! Trodde inte att det skulle bli några sura miner och det hade jag ju rätt i. Som industriarbetare är man inte särskilt unik som arbetare så att ersätta mig, är inte så svårt. Trist, men sant. Ärligt talat är det inte säkert att jag får behålla mitt jobb som det ser ut nu, om jag är hemma länge. Men det får bli lite den dagen, den sorgen. Nu är ju vårt beslut och högsta önskan att  bli föräldrar och då får allt annat komma i andra hand.

Inatt ska jag fö berätta för alla mina arbetskamrater också har jag skickat försenade julkort med ett roligt barnrim, till några andra vänner. Ska bli kul att se reaktionerna :)

• Eva Marianne

Kanelbulle (såg först nu att du frågade...): jag har inte fått tid för UL än Enl BM ska det skickas en begäran efter läkarbesöket jag ska på imorgon. Hur lång tid kommer det inte att ta innan vi får tid då, undrar jag?!? Men samtidigt har vi en ny tid hos BM i mitten av feb och det är enl henne själv efter att vi ska ha varit på UL. Så jag antar att de ger oss nån slags förtur när de får begäran och ser vilken vecka vi är i. Vilken i BM:S beräkningar dessutom är 2 v före vår, alltså att vi redan nu skulle vara i v 15.

• Eva Marianne

Nej, inte förlorar jobbet! Har (tyvärr) jobbat i så många år så jag är absolut inte först i kön om det skulle bli uppsägningar. Något som inte heller har varit aktuellt alls, än så länge.
    Jag menade jobbet som det ser ut idag, med tanke på arbetstiderna i första hand. Det är en enorm skillnad på våra olika skifttider och jag skulle gärna jobba kvar på natten där jag är idag, men det är just det som inte alls är säkert att jag får göra.
    Men som sagt: den dagen, den sorgen. Med lite tur är det här ändå inte ett problem förrän om ett par år (räknat från nu iaf).

• Eva Marianne

Go for it, Virra! Nu kanske det äntligen är dags! Håller tummarna för dig och har dig i åtanke inatt

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!