• Rauur

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

lightfish skrev 2008-12-27 19:13:47 följande:
    RauurJag vet precis hur det är...förutom att jag spydde upp precis ALLT som jag ändå fikc i mig i början. Gick ju ner 3 kg trots att jag fick Lergigan Comp och Lergigan mot illamåendet: problemet är ju bara att jag måste ta dem med mat annars mår jag ännu mer illa så.. lite av en paradox. Ta upp ditt illamående med barnmorskan! För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
    Jobbigt du måste haft/har det :S
    Grejen är att jag har ju inte spytt ännu. Och ibland så känns illamåendet nästan som bortblåst. Men får hoppas att det försvinner snart!
    Har ju till v14 på mig om man ska jämföra med förra gången:P Fast det har vart HELT tvärtom.

Med Emanuel spydde jag varje dag, oftast på morgonen. på kvällen mådde jag prima.

Kan tro att det var underbart att få se honom! Jag längtar tills vi får gå på rutinet!
    Svägerskan var på deras rutin ul några dagar innan jul och GUD vad avis jag var:P
    Lycka till med lussebullarna!
  • Rauur
    BejbyBoo skrev 2008-12-31 17:58:14 följande:
    Hej tjejer, tittar in som snabbast för att meddela mig! I söndags morse, på min födelsedag, valde vår älskade Eleonora att komma till världen! Hon hade bråttom, värkarna började 03.30, vi kom till BB 08.20, var öppen 3 cm. Kl 10.45 var jag öppen 6 cm och 23 minuter senare, kl 11.08, var hon ute!! Barnmorskan hade aldrig varit med om ett liknande förlopp hos en förstföderska och var smått förundrad över "urkraften" som tog mig i besittning! Hon var/är en stor tjej på 53 cm och 4535 gram, och förstås, alldeles, alldeles uuuuunderbar!! Tyvärr gick det hela lite för fort för att min kropp skulle hänga med, så jag fick en total sfinkterruptur och tvingades till operation... Men, det är inte fullt så farligt som jag hade trott och jag mår faktiskt rätt bra, även fysiskt och har redan kunnat vara ut på promenader med min kära dotter och make! Nu ska vi fira lite nyår innan det är dags för nattning!Hoppas ni alla får ett riktigt Gott Nytt År!
    Va härligt att höra att allting gick bra! Trots operation!
    Ha en trevlig nyår : )

Ps. Va snabbt det gick!!
  • Rauur

Virra: Läste att du hade släkt i sollefteå:) Själv bor man ju inte så långt därifrån ^^,

Lite ego:
    Själv gick man in i v10 igår.
    Mår fortfarande illa,men dock inte lika mkt som förut! (ett under att jag inte spytt något:S)
    Men åksjuk...DET har jag blivit. Fyfan vad jäkla drygt. Vi som åker så mkt bil..

En annan tråkig grej är att bilen våran pajjade idag. Jäkla surt!
    Skulle fara och "storhandla" i Sollefteå..och vad tror ni händer då vi har åkt några km?
    Det har ju vart -30 här idag så det har vart ruskigt kallt.. tyckte att det tog en förjävla lång tid innan man fick någon värme i bilen..
    Iallafall så hade toppackningen farit så ja.. när karln öppna huven och öppnade nå lock (nu är inte jag så där jättehajj på motorer...haha) så rök det utav bara helvete.

Så ja, där satt vi i bilen och huttrade i -30. Men hem kom vi iaf.
    Lite drygt att vara utan bil bara!

• Rauur
    Kallo skrev 2009-01-03 22:53:42 följande:
    Missat och kolla glykolen inför vintern? Kul med vecka 10, det går fort.

Näe vi kollar den regelbundet iomed att det är nå vajsing just där:P

Upptäckte nå lila gegg runt öppningen där innan jul.

Klantigt dock att inte fixa de innan de händer :P Men.. ja, pengar fattas ju alltid!

Så nu är sambon i garaget och sätter ihop sommarbilen.

Surt att behöva använda den nu på vintern iomed att den aldrig är vinterkörd och har 0% rost på sig :(

Ja det går fort när det väl är igång:P

Åh vad jag blir less på min ångest. I HATE IT!

Jag får ångest av ALLT.
    Innan jag ska lägga mig i sängen får jag alltid den där "äckelkänslan" och tänker "huuuuuua...näääe..vill inte.."

Och det är ett visst skåp i köket som jag absolut inte kan öppna för det är en lukt som gör att jag tänker på en viss grej som jag får ångest av.

Sen så kan jag inte titta i hörnet bredvid spisen för där låg alltid min snusdosa förut och den vart jag äcklad av.

Känns som jag blir äcklad av ALLA platser i huset.

Helt sjukt...

• Rauur
    Mimmi P skrev 2009-01-05 09:38:06 följande:
    Rauur, kan du få prata med nån genom din BM, vet precis hur jobbigt det är med ångest, verkligen inte kul. Det låter som att du haft problem med det tidigare? Har du kanske några sätt att hantera det? För mig brukar enkla saker som en långpromenad eller ett tufft pass i gymmet eller att springa en mil funka rätt bra som dämpare men den bakomliggande orsaken finns ju kvar.Jobbigt med bilen!
    Jag ska höra med bm då jag ringer dit på fredag för inskrivning. Glömmer alltid bort att ringa .. jäkla tider. Hon är i olika byar nästan varje dag så det är lite drygt!

Ah jo, ångest fick jag problem med förra graviditeten iomed en grej som sonens pappa gjorde. (inget jag kommer ta upp här dock, men om ni känner er nyfikna så får ni fråga via inbox. Jag pratar gärna om det, vill bara inte att alla över hela internet ska kunna läsa!)
    Jo promenader brukar funka. Men det kommer ju liksom ändå alltid upp så.. Men det lär nog försvinna. Det försvann runt v35 i förra graviditeten men då var det ju jobbigare iomed att det nyss hade hänt.
  • Rauur

Tack va snälla ni ärYoysen å MimmiP!

Ang järnet, jag fick som råd att äta torkade aprikoser också. Itne för att jag åt mer än en för det var så vidrigt:P Men det skulle tydligen funka.

Och absolut ingen mjölk till järnberikad mat. :)

Jag hoppas att mitt järnvärde håller sig i trim den här gången =/
    Järntabletterna är ju så äckliga!

• Rauur

Jäklar vad ni skriver:) Håller på med körkortet nu så jag är lite off om man säger så!
    Måste ha det klart innan sommarn!

Jag tror jag är yngst här i tråden faktiskt, om det inte finns någon som är yngre än 20 här:P

GRATTIS VIRRA! Höll ju på att glömma:)

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!