BILLIGASTE kliniken ni hittat för ÄD i Europa?
Hej, Jag undrar om någon vill dela med sig av vilken som är den billigaste kliniken ni har hittat i Europa för att göra ÄD (om man är under 45 år)?
Hej, Jag undrar om någon vill dela med sig av vilken som är den billigaste kliniken ni har hittat i Europa för att göra ÄD (om man är under 45 år)?
Jag vet inte om det är allra billigast men det finns fler i Tjeckien med gott rykte och där verkar priserna vara konkurrenskraftiga. Långa väntetider dock.
AVA-St Petersburg är relativt billigt med korta väntetider. Resan dit och uppehället är dock relativt dyrt.
Ok, tack!!
hoppfull: Men herregud har du inte sett min lilla prislista som jag la in i ÄD-Europa-tråden härom dagen? Men det är klart, det skrivs så mkt där så det kan vara svårt att hitta.
Men iallfall - billigaste som jag hittat är Elite i Estland - 43 500. Och jag har hört nån som var nöjd med dom. (Finns ännu billigare i Tjeckien iofs - men 9 mån väntetid) Och det är svinbilligt att åka dit också och inget visum. Där kan du få i februari och dom mejlar en lista med data på donatorerna så man kan välja Jag kunde t o m få nu i dec om någon av de då 5 tillgängliga donatorerna hade passat mig. AVA Peter är inte så himla billig 55 350 - dyrare tex än Cypern. Men nu pratar jag om ÄD alltså - för det var ju det du undrade, eller? EA är självklart billigare...
mytrouble - ska du välja Elite?
Och i så fall - vad har fått dig att ändra dig från AVA-St Peter?
(Har nämligen själv börjat fundera på om jag ska byta)
Det finns flera kliniker som är billigare än 43000.
Bara man letar.
Invitro,Invimed i Polen.
40000 inkl frysförsök.
Athen har också kliniker.
38.000 Vaisingumocentras i Lithauen.
Bulgarien har också betydligt billigare kliniker och Slovakien.
Det finns tom kliniker under 20000!
Jag har inte kvar all korrespondens då jag nu bestämt mig
för vilka kliniker jag vill satsa på.
Ni är dåliga på att googla tycker jag!
Jag har tillbringat månader med korrespondens.
Jag antar att man kan ställa sig i kö på flera kliniker samtidigt medan man funderar på vilken man ska välja...?
Fick reda på av en annan medlem här att de inte gör ÄD i Litauen!
Kan det stämma? Kanske det bara just var den.
Ja man får leta själv också på nätet för att hitta kliniker.
En klinik ska passa både sin egen plånbok,fötroende och vad man vill ha ut av det hela.
det går mkt "mode" i kliniker här på FL också.
De flesta väljer något som de flesta redan åker till. fast det finns MASSOR i hela Europa!
Goggla på tjejer.Det är NI som ska välja ER klinik som PASSAR just er.
Jag förstår att man kan hitta massor av information genom att söka själv på nätet. Jag förstår att många av er har varit fantastiskt duktiga på det.
För två år sedan ägnade jag all min tid åt att surfa och lära mig allt om IVF. I fjol ägnade jag lika mycket tid åt att sätta mig in i adoption.
Just nu är jag trött, trött, trött och utan hopp efter alla mina misslyckade försök. På att ingen tror på mig. Jag orkar inte riktigt med samma engagemang som tidigare kasta mig ut och återigen söka information om något som är helt nytt för mig.
Därför är jag så tacksam mot dem av er som också orkar svara, så gott som ni nu kan, på en "nybörjares" frågor.
Här på FL finns det ju en massa trådar där du kan hämta hur mkt info som helst.Även på 40+ forumet.