• hoppfull67

BILLIGASTE kliniken ni hittat för ÄD i Europa?

Hej, Jag undrar om någon vill dela med sig av vilken som är den billigaste kliniken ni har hittat i Europa för att göra ÄD (om man är under 45 år)?

• Svar på tråden BILLIGASTE kliniken ni hittat för ÄD i Europa?
  • hymafr

tickan: Vad jag vet så kan du ställa dig i kö hos flera kliniker samtidigt.

• isisisis
    Sleepingbeuty skrev 2008-11-06 21:13:34 följande:
    Fick reda på av en annan medlem här att de inte gör ÄD i Litauen!Kan det stämma? Kanske det bara just var den.Ja man får leta själv också på nätet för att hitta kliniker.En klinik ska passa både sin egen plånbok,fötroende och vad man vill ha ut av det hela.det går mkt "mode" i kliniker här på FL också.De flesta väljer något som de flesta redan åker till. fast det finns MASSOR i hela Europa!Goggla på tjejer.Det är NI som ska välja ER klinik som PASSAR just er.
    Ja.Det var också information jaf fick första gången jag ringde en klinik i Lithauen.
    Men det stämmer inte.
    är man intresserad så kolla
    www.vaisingumocentras.lt/

De har 2-3 månaders väntetid.
  • isisisis

I princip är jag emot att posta länkar.
    Tycker det är det minsta man kan göra själv ,att googla.

• Bette

Hej alla,

Tror inte att de har äggdonationsbeh på den kliniken i Litauen. Cypern har ÄD behandlingar också. Vet ej vad de kostar, googla på Cyprus and eggdonation.

Bette

• isisisis

Jag var i kontakt med kliniken innan Bette.
    Stod i kö och hade precis kommit till skott.

Precis strax innan vart jag kontaktad av en annan klinik som var mitt ursprungliga förstahandsval,så jag hoppade av och bad om ursäkt.

Men det var en äggdonationsbehandling jag skulle göra.

Den kostade 38000.

• Bette

Hej isisisis: Ok då förstår jag. Trodde inte de hade ÄD beh, var inne och tittade. Vilken klinik ska du göra ÄD på/har gjort ÄD på. Hur har det gått?

Bette

• Nöjder

Hej!
    Oj, finns det verkligen ställen där ÄD kostar runt 20 000? Vore onekligen skönt med tipps härinne, så slipper vi alla "uppfinna hjulet" var för sej. Vad som "passar mej" är svårt att veta. Det som leder till barn , passar mej, så mkt vet jag, om jag så måste åka till världens ände,. MEN just denna parameter är ju den ständigt obesvarade.

• isisisis
    Nöjder skrev 2008-11-08 19:50:17 följande:
    Hej!Oj, finns det verkligen ställen där ÄD kostar runt 20 000? Vore onekligen skönt med tipps härinne, så slipper vi alla "uppfinna hjulet" var för sej. Vad som "passar mej" är svårt att veta. Det som leder till barn , passar mej, så mkt vet jag, om jag så måste åka till världens ände,. MEN just denna parameter är ju den ständigt obesvarade.
    Det står fritt och upp till var och en att själva googla på tex IVF och stad,och sedan korrespondera och ta reda på om kliniken verkar bra eller inte.

Det är ganska få som provat klinikerna ute i europa.

Jag tycker det är bättre att var och en bildar sin egen uppfattning om vilken klinik de ska välja.

FL är ett stort forum.

Det folk läser här uppmärksmmas av långt fler än de som är registrerade medlemar.

Detta påverkar även priser och kötider.

EGV kliniken i Riga höjde sina priser just efter anstormning av folk som fått tips härifrån.

Det kan vara bra att tänka på.
  • mytrouble

isisisis: Så sammafattningsvis bör man hålla tyst och inte dela med sig då? Tål att tänkas på som du säger. Samtidigt är TS's fråga om någon vill dela med sig om den billigaste kliniken. Det är ju det den här tråden handlar om... Flört

• isisisis
    mytrouble skrev 2008-11-09 00:24:21 följande:
    isisisis: Så sammafattningsvis bör man hålla tyst och inte dela med sig då? Tål att tänkas på som du säger. Samtidigt är TS's fråga om någon vill dela med sig om den billigaste kliniken. Det är ju det den här tråden handlar om...
    Ja.Var och en gör ju som den vill.
    Men jag personligen tycker att arbetet med att söka en egen klinik
    som passar en är en viktig kunskap som man har nytta av själv i sitt beslut.

Att få tips är bra.Om det gäller medicinering osv.

Men att få tips om vilken klinik man ska välja kan vara ett krokben.

Det är ett túfft jobb att slänga sig ut i ÄD världen med mycket litet stöd från den svenska sjukvården.
    Men när man tagit klivet så är det rätt bra att kunna stå på sina egna ben sas...

Är man vuxen och kan välja elbolag så bör man kunna ta ett beslut på om man ska välja en klinik som kostar 30 tusen eller 50 tusen.
    Och ta reda på hur man tar sig dit.
    Det är lärdom.
Svar på tråden BILLIGASTE kliniken ni hittat för ÄD i Europa?