• skåne tjej

"Den som är satt i skuld är inte fri"!

citatet kommer från G.Persson.
    Vad tycker du? håller du med honom? varför/varför inte?

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • Svar på tråden "Den som är satt i skuld är inte fri"!
  • romani princess

beror väl om man måste betala tillbaka skulden eller inte

Dani - te iubesc
  • Linnika

Beror ju lite på vad man menar..

Men som ja ser de just nu då ja har räknningar upp över öronen å inga pengar att betala dom med.
    Jag är satt i skuld, jag är inte fri.
    Finns ingen frihetskänsla alls, speciellt inte när man måste välja mellan att tanka bilen och köpa mat.

De va ju synd bara att de va G.Persson som har sagt de =/

ღ Pojkvännen ღ
  • skåne tjej
    iubirea adevãratã skrev 2008-11-05 01:47:30 följande:
    beror väl om man måste betala tillbaka skulden eller inte
    Är det inte ganska självklart att det skall betalas tillbaka? därav namnet.
  • skåne tjej
    Linnika skrev 2008-11-05 01:49:23 följande:
    Beror ju lite på vad man menar..Men som ja ser de just nu då ja har räknningar upp över öronen å inga pengar att betala dom med.Jag är satt i skuld, jag är inte fri.Finns ingen frihetskänsla alls, speciellt inte när man måste välja mellan att tanka bilen och köpa mat.De va ju synd bara att de va G.Persson som har sagt de =/
    pratar du om "vanliga" räkningar? har du inga lån eller dyl?
    Förstår verkligen känslan av att inte känna sig fri i en sådan situation.
    Antar att du inte är någon anhängare av socialdemokraterna Skrattande
  • tjorvig

Många skulder går ju att lösa ut om man exp. säljer det man har lånat till.

Hur stämmmer det med att man bör ha skulder på sitt hus?
    Någon som vet?
    Vad är det man betalar om man inte har skulder på sitt hus?
    Något jag funderat på!

• romani princess
    skåne tjej skrev 2008-11-05 01:50:29 följande:
    Är det inte ganska självklart att det skall betalas tillbaka? därav namnet.
    nä, man behöver inte betala alla skulder, t.ex. om det inte spelar nån roll för ens försörjning eller leverne etc om man hamnar hos fogden så behöver man ju aldrig betala in en skuld. Finns människor som lever så, och de är nog mer fria än alla som har fogde-hot hängande över sig om de inte betalar, och fogden är ett reelt problem.
    Dani - te iubesc
  • skåne tjej
    tjorvig skrev 2008-11-05 01:52:21 följande:
    Många skulder går ju att lösa ut om man exp. säljer det man har lånat till.Hur stämmmer det med att man bör ha skulder på sitt hus?Någon som vet?Vad är det man betalar om man inte har skulder på sitt hus?Något jag funderat på!
    men kan man vara fri trots att man har skuld? (alltså om man inte löser skulden/lånet).
    Man betalar ju driftkostnader på sitt hus även om det inte är belånat.
  • skåne tjej
    iubirea adevãratã skrev 2008-11-05 01:53:47 följande:
    nä, man behöver inte betala alla skulder, t.ex. om det inte spelar nån roll för ens försörjning eller leverne etc om man hamnar hos fogden så behöver man ju aldrig betala in en skuld. Finns människor som lever så, och de är nog mer fria än alla som har fogde-hot hängande över sig om de inte betalar, och fogden är ett reelt problem.
    Jag skulle nog inte vilja påstå att de personer som lever under dessa premisser är fria. långt därifrån.
  • romani princess
    skåne tjej skrev 2008-11-05 02:02:35 följande:
    Jag skulle nog inte vilja påstå att de personer som lever under dessa premisser är fria. långt därifrån.
    känner du sånna?   Vill fogden utmäta så står de skrivna som inneboende hos nån o har ingen synlig inkomst, så ingen kan ta nåt från dem trots att de har pengar. De är friare än alla vi som är fast i samhällsmaskineriet då de inte behöver vara rädd för att pengarna inte ska räcka. Å andra sidan får de väl leva med att duktiga samhällsmedborgare ser ned på dem, men kanppast de bryr sig.
    Dani - te iubesc
  • ekonomi

skåne tjej skrev 2008-11-05 01:40:55 följande:

citatet kommer från G.Persson.Vad tycker du? håller du med honom? varför/varför inte?
    japp jag håller med honom!!
    därför att jag anser att man ska klara sig på sin inkomst och kunna planera för det man vill göra/få gjort

vet de som tar lån för att åka på semester och betalar sedan på den semestern i 2-3år!!!
Svar på tråden "Den som är satt i skuld är inte fri"!