• Singeladopt

    Vi som är ensamstående del 9

    Det här är nionde tråden för oss som är ensamstående och som försöker få barn genom insemination, IVF eller äggdonation. Där vi kan prata och stötta varandra.

    Några länkar för den som vill veta mer:

    FEMMIS (Föreningen för Ensamstående Mammor Med Insemination/IVF): www.femmis.se

    KLINIKER
    Dansk Fertilitetsklinik: www.danfert.dk
    Trianglen: www.trianglen.dk/
    Nordica: www.nordica.org
    Gaia graviditetsklinik: www.graviditetsklinik.dk
    Gentofte Fertilitetsklinik: www.gentofte-fertilitetsklinik.dk/
    Storkkliniken: www.storkklinik.dk
    Vitanova: www.vitanova.dk
    Diers klinik: www.diersklinik.dk
    AVA-klinikerna: www.avaclinic.com/index.php

    PRAKTISKA LÄNKAR:
    Danska kartor: www.krak.dk
    För att hitta och beställa tågresor i Danmark: www.rejseplanen.dk
  • Svar på tråden Vi som är ensamstående del 9
  • Singeladopt

    Jag hittar inte vår gamla tråd, så jag startar en ny. Hoppas att alla hittar hit.

    Jag har nu pausat, och donerat ägg och hoppas kunna åka på nästa försök i December.

  • yndra

    Klampar in! Vad trevligt med en ny tråd!

    Jag har ännu inte kommit iväg till Danmark, blir ju klar med utbildningen i jan och tänkte fira det med en resa då!

  • Singeladopt

    Hej.
    Välkommen hit. Får se om vi får någon fart i tråden.

  • Epepepa

    Hejsan!
    Är det någon som känner till en hjälpsam gynekolog i Göteborgstrakten?

  • DiamondsandRust

    Jag väntar på att min mens som ska komma i dagarna och sen så fort ÄL kommer så bär det av till Gaia!

    Hur många här har mätt storleken på follikeln innan dom åkt för att inseminera sig? Jag funderar på att göra det, för att vara "helt" säker på när jag har ÄL.

  • Singeladopt
    DiamondsandRust skrev 2008-11-18 18:07:41 följande:
    Jag väntar på att min mens som ska komma i dagarna och sen så fort ÄL kommer så bär det av till Gaia! Hur många här har mätt storleken på follikeln innan dom åkt för att inseminera sig? Jag funderar på att göra det, för att vara "helt" säker på när jag har ÄL.
    Hej hej.
    Jag räknar med att åka om ett par veckor, men har fortfarande inte bestämt vilken klinik jag ska ta denna gången.

    Jag har mätt folliklar, och skulle absolut göra det om jag hade möjlighet. Nu får jag betala 800 per ultraljud så jag tycker helt enkelt inte att det är värt det, utan jag åker enligt stickan bara.
  • Singeladopt

    Har alla ensamstående här på FL lagt av med försöken? Är det bara jag kvar?

  • mytrouble

    Hej! Har varit på FL i flera månader men hittade den här tråden först idag! Har inte varit inne och kollat på "Insemination" förut eftersom jag ska göra ÄD. Men hade det funnits en rubrik "Ensamstående/singel" under "Svårt att få barn" hade jag kollat där direkt! Den/de som gjorde dessa rubriker utgick kanske från att alla som har svårt att få barn är par...? FundersamGlad

  • DiamondsandRust
    Interrupted skrev 2008-11-23 20:48:05 följande:
    Har alla ensamstående här på FL lagt av med försöken? Är det bara jag kvar?
    haha, nej jag är kvar! Har gått och väntat på att mensen ska komma igång, och det gjorde den idag, på dag 35! Vintern ger mina hormoner ett helt eget liv

    Mytrouble: Tycker också att det hade varit lättare att hitta om det funnits en sådan rubrik, kanske kan man föreslå FL det?
  • DiamondsandRust
    Epepepa skrev 2008-11-08 01:10:13 följande:
    Hejsan! Är det någon som känner till en hjälpsam gynekolog i Göteborgstrakten?
    Hej Epepepa!

    Jag har blivit tipsad om en Anders barth i gbg, man kan hitta hans nummer på eniro.se. Eller har du redan hittat en gynekolog?
Svar på tråden Vi som är ensamstående del 9