Inlägg från: grådis |Visa alla inlägg
  • grådis

Ärrersättning?

hej mumlin

Jag fick ersättning för ärr efter trafikolycka...eller tja ärren blev efter op och sedan omoperation då de klantade sig första ggn...låret. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket, men fick från flera försäkringar...fackets fritidsförsäkring o trafikförsäkringen...undrar om det var hemförsäkringen också?...blev nog en 20-30 000:- sammanlagt.
    (Saftiga ärr, flera st, några ser ut som gropar)

• grådis

Jag var hos en riktig fotograf o tog kort.

(Storlek: ett som är ca 15 cm långt, fyra st som är ca 2cm långa,två som är som gropar, ett som ett kryss 1,5x1,5, samt ett som är ca 7 cm långt.De är utspridda från höften ned till knäet)

• grådis
    NinaL1982 skrev 2008-11-21 06:04:15 följande:
    Jag har en del synliga ärr efter en trafikolycka men jag fick inte en krona för dem, jag visste inte att man kunde få ärrersättning men så fort jag fick reda på det så kontaktade jag mitt försäkringsbolag. Men då hade över två år passerat och då betalade de inte ut ett öre.
    Preskribtionstiden är väl 10 år? Fast du kanske inte hade anmält skada överhuvudtaget? Har man papper på en skada så har jag för mig att man kan återkomma med uppgifter o yrka ersättning upp till 10 år efter. Lycka till.
  • grådis

mumlin, mår fiiint Själv då?
    Jag hade advokat inkopplad (betalades till viss del av försäkringen) han tyckte jag skulle skicka in "riktiga" kort, och föreslog yrkesfotograf. Var på fotostudio i Tollerihättan

Svar på tråden Ärrersättning?