Inlägg från: bisektris |Visa alla inlägg
  • bisektris

P-medel för män..

Mycket tragiskt. Ibland önskar jag att alla kvinnor skulle streja gällande hormonpreparat - så att männen fick ta på sig "mössan" oavsett hur tråkigt det är.

Att som man inte vilja använda hormonpreparat är lika ok som att inte vilja som kvinna. Men att som man ändå förvänta sig att kvinnan ska göra det tyder på en mycket tragisk kvinnosyn. Vilken annan slutsats kan man dra, än att dessa män anser sig mer värda än kvinnor?

• bisektris
    Svar på #8
    Visst är det så, men alla vet att sex kan leda till barn.
    Att i ett förhållande förvänta sig att kvinnan ska stoppa kroppen full av hormoner, som kanske ger jobbiga bieffekter, men inte kunna tänka sig att göra samma sak själv är riktigt ruttet, tycker jag.

Själv drabbs jag av humörssvängningar, akne, viktuppgång och sporadiska depressioner på grund av mina p-piller.
    Superskoj.
  • bisektris
    Svar på #9
    För övrigt så gav du ju faktiskt snarare ett bra skäl för männen att faktiskt äta p-piller. Om en man anser att risken att bli pappa mot sin egen vilja är orättvis så är det väl det perfekta skälet till att ta eget ansvar för skyddet.
  • bisektris
    Svar på #14
    Ja, man bör fundera både en och två gånger på vem man väljer att skaffa barn med. Helt klart.
Svar på tråden P-medel för män..