• The Dreamer

Längdskillnad....

Har hört många diskussioner om åldersskillnad i ett förhållande, men är nu nyfiken på längdskillnader i förhållanden...
    Alltså, om det är vanligt att mannen är typ ganska mycket längre än tjejen...*nyfiken*

• Svar på tråden Längdskillnad....
  • zikoriat

Min mamma borde vara ca 1,67 (snäppet kortare än mig) och hennes make är 2,03.

• MagdalenaTheQueen

Jag är 164 och maken 182, men han böjer sej fram samtidigt som han håller mej hårt om midjan så det känns som ryggen ska gå av varje gång vi pussas!GAHH! blir galen

• Dinturiel

MIn man ær 186 och jag ær 161. Ælskar att krypa in under hans haka och lægga huvudet mot hans brøstkorg. Och som pricken øver i:et så snusar/pussar han mig på huvudet. Då myser jag

• Skarpa

Jag är 1,62, och min karl är 1,90. Så mysigt såå! (Fast ibland får jag ställa mig på ett trappsteg för att orka pussa honom ordentligt om jag har ont i nacken :))

• frulan

Jag är 1,70 o maken 1,83, tror jag... något på 1,80 i alla fall

• gealach

Hmm... jag är några centimeter längre än min man, och har dessutom ofta högklackade skor. Men faktum är att jag inte använder högklackat så ofta, eftersom jag inte gillar att vara längre än han. Han bryr sig inte ett smack, ska tilläggas, det är jag som fånar mig. Köpte till exempel helt platta skor till bröllopet och hade en håruppsättning som byggdes bakåt istället för uppåt, allt för att inte se så lång ut. Jag är 1,80 och van att definieras som "den där långa", som om det var den enda egenskap jag har.

Men det är lite lustigt hur folk resonerar, man förväntar sig att mannen ska vara längst och blir jätteförvånad när det inte är så. Vi har något foto på oss som någon kommenterade med: "Men här ser ju du ut att vara längre än [min man]". "Ja", svarade jag, "det kan bero på att jag är det". Personen ifråga blev jätteförvånad, hade inte tänkt på det, vilket är ovanligt, jag är så van att det tjatas om min längd hela tiden, och jag trodde att alla reagerade på att jag är så mycket längre än min man, men tydligen finns det minst en som inte ens sett det.

Ska man tro statistiken är vi ovanliga både genom åldersskillnad och längd, han är 21 år äldre än jag, men jag är längre!

• LisaS

Jag är 161 cm och han är 174 cm.

• Crazy Baby

Jag är 162cm och min sambo är 183cm alldeles lagomt tycker jag, var tillsammans med en kille som var 198cm, det var jobbigt. Då fick jag be om lov för att pussas!

Svar på tråden Längdskillnad....