• Anonym

bidrag till babyutrustning?

Jag har hamnat i en situation då jag kommer bli beviljad bidrag för babyutrustning då jag läser mitt sista år på gymnasiet och bor hemma hos min ena förälder.

Är det någon som vet summan som betalas ut?

• Svar på tråden bidrag till babyutrustning?
  • Anonym

Om du menar av soc, så är summan för spädbarnsutrustning max 11 % av prisbasbeloppet (som i år är 41 000 kr), alltså 4510 kr.

• Anonym

när jag fick det bidraget låg det på 2500 kronor. Jag handlade allting begagnat och fick masssssor med saker!!

barnvagn, säng, kläder, skötbord och lite leksaker.

det här är några år sedan förvisso men jag tror inte bidraget har ökat så himla mycket.

• Anonym (inlägg2)
    Anonym skrev 2008-11-06 15:33:48 följande:
    Om du menar av soc, så är summan för spädbarnsutrustning max 11 % av prisbasbeloppet (som i år är 41 000 kr), alltså 4510 kr.
    jaha då fick jag genast svar på min undran...
  • Anonym

Jag har läst lite olika trådar här på FL och då har folk skrivet summor från 2000 kr upp till 7000 kr.

Någon som har fått NYLIGEN?

• Anonym

Hänvisar till inlägget överst (arbetar på soc)

• Anonym
    Svar på #5
    Tack! :)
  • Anonym (moster)

Min lillasyster på 19 år fick nyligen sitt andra barn, och hade redan sålt av det mesta efter det första barnet.
    Hon fick totalt 6300:- som skulle räcka till barnvagn, säng, skötbord och basutrustning gällande kläder.
    Det var nu i september.

• Anonym (undrar)
    SoFo89 skrev 2008-11-08 16:05:51 följande:
    Och varför ens undra när barnet redan är på väg? Hjälp till att göra det bästa av situationen istället.
    tycker bara det e lite oansvarigt att göra det. det va därför jag frågade ts och inte dig.
  • MikPel

Vart vill du komma med ett sådant inlägg.

Och på vilket sätt är det oansvarigt att skaffa barn i tidig ålder?

Anonym (undrar) skrev 2008-11-08 17:47:08 följande:

tycker bara det e lite oansvarigt att göra det. det va därför jag frågade ts och inte dig.
  • Anonym (undrar)
    MikPel skrev 2008-11-08 17:55:29 följande:
    Vart vill du komma med ett sådant inlägg. Och på vilket sätt är det oansvarigt att skaffa barn i tidig ålder? Anonym (undrar) skrev 2008-11-08 17:47:08 följande:
    jag tycker man ska gå klart skolan innan man skaffar barn. har väl inte sagt någe om ts ålder. har man inte rätt till en åsikt eller. det e väl kul för ts att få barn , jag har själv barn och vet att det finns inge bättre i livet än att få barn. har en kompis som fick barn när hon var 17 år och idag säger hon att det e på tok förtidigt att skaffa barn då. hon har aldrig gått klart skolan, då ingen utbildning heller.
Svar på tråden bidrag till babyutrustning?