bidrag till babyutrustning?
Jag har hamnat i en situation då jag kommer bli beviljad bidrag för babyutrustning då jag läser mitt sista år på gymnasiet och bor hemma hos min ena förälder.
Är det någon som vet summan som betalas ut?
Jag har hamnat i en situation då jag kommer bli beviljad bidrag för babyutrustning då jag läser mitt sista år på gymnasiet och bor hemma hos min ena förälder.
Är det någon som vet summan som betalas ut?
Väldigt många som sitter och tycker en väldig massa utan att svara på frågan.
Jag jobbar på ek bistånd. Håller delvis med inlägg 1. Hos oss tittar vi även på behovet och vad som finns att införskaffa till rimligt pris. VI utgår från prisbasbeloppet men det viktigaste är att behovet tillgodoses.
Prata med din soc. Oftast finns fastställda riktlinjer.
Skit i alla som tycker en massa o lycka till!
Jag tycker du är stark TS, min kusin var 16 år när hon fick barn i februari i år, hon klarar det utmärkt, dte kommer du också att göra, jag kan själv säga att man får väldigt mycket grejer begagnat om man bara kollar på rätt ställen, jag har sammanlagt lagt ut ca 1500 kr på mina grejer varav en sprillans ny vagn för 900 spänn =)
Jag tror att du kommer klara dig bra på det bidrag du får av soc, oavsett hur mycket det är!
Håller tummarna för dig!
Så länge du går i skolan så är dina vårdnadshavande försörningsskyldiga för dig.
jag var 18 & bodde hemma när jag fick min son, det är 12 år sedan nu! 2 månader efter han föddes fick jag egen lgh, När han var 10 månader gick jag tillbaks & pluggade klart sista året på gymnasiet.
Allt går bara man vill!!
Anonym (ung mamma) skrev 2008-11-10 23:49:43 följande:
jag fick 4000 kr för ca 3 månader sedan som ska räcka till all bayutrustning...
MÅSTE man ha en bugaboo? Dålig förälder what?! haha sjukaste jag hört i hela mitt liv!!
Grattis ts till graviditeten, tror det kommer gå superbra trots allt.
Man måste inte ha en bugaboo
haha nog för jag har två men inte fan nån lag
TS: Mitt första barn fick jag veta om i v 21+3 så du är inte ensam om att få veta sent. Du verkar dock mogen och klok och gör det bästa du kan som så många andra. Finns fan folk 30+ som inte har utbildning jobb etc och avlar medvetet barn för att få bättre socbidrag så du är knappast dålig
Hejja dig och hoppas allt går bra med bebis och du jämnfört med mig har stöttande föräldrar!
TS: Inboxa gärna Lovar inte hänga ut dig men vill ge lite råd utan massa folk pratandes om hur dålig du är som inte har råd med en bugaboo