bidrag till babyutrustning?
Jag har hamnat i en situation då jag kommer bli beviljad bidrag för babyutrustning då jag läser mitt sista år på gymnasiet och bor hemma hos min ena förälder.
Är det någon som vet summan som betalas ut?
Jag har hamnat i en situation då jag kommer bli beviljad bidrag för babyutrustning då jag läser mitt sista år på gymnasiet och bor hemma hos min ena förälder.
Är det någon som vet summan som betalas ut?
fick du inte veta det då du sökte.. tror det e olika vart man bor, en kompis fick ca 3000:-
Tycker det verkar konstigt att man kan sälja alla bebisgrejer och sedan få bidrag till nya?
Låter lite olikt socialen som är så snåla annars.
Fast det kanske beror på hur lång tid deet är mellan barnen.
Men är det typ 1-2 år i mellan så verkar det ju konstigt.
Bara en tankeställare jag fick.
Jag antar att bidraget man får är olika från kommun till kommun.
Vaa? Får mann typ bara 4500 spänn i bidrag? Det räcker ju inte till nått juh! Det är ju inte ens en halv Bugaboo som man MÅSTE ha, anars är man dålig förälder tycker jag. Jag hadde typ hoppats att jag skulle få mer pengar när jag får barn. I alla fall till en Bugaboo och några Babybjörnprylar som baby sitter och bär sele.
jag hade d mycket svårt en tid då fick jag 8300 kronor de räckte till mycket
Nu vet jag inte hur gammal du är TS men jag utgår ifrån att du är under 18!? Är inte dina föräldrar ansvariga för att försörja dig o barnet fram tills du är myndig? Anledningen till att jag frågar är för att en släkting till oss nyss fått barn i ung ålder men de får inget av soc av den anledningen.
Jag fick 4000 för ett år sen.
jag är 19 år och jag kan ju ta och berätta om att graviditeten kom vi inte på förrens hos läkaren när efter vecka 18 trots att jag ätit p-piller och haft småblödningar under hela tiden. Alltså kan jag inte göra annat än att behålla barnet eftersom allt såg bra ut.
Visst fine att folk kritiserar en för man är ung och för ens ekonomi. Jag har själv varit den som kritiserat. Men när man väl hamlar i situationen är det inte så himla lätt längre :(