• MFJG

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Jag va på ul och BM sa att friska bebisar rör sig mycket..sjuka bebbar ligger stilla och spar på sin energi..

• MFJG

Oj va inte mening att göra någon orolig!
    Alla bebisar är olika och rör sig olika mycket..
    Men man ska inte vara orolig om man har en livlig bebis..
    Det var nog mer så hon menade..

Bebbarna har ju lugnare perioder också och sen blir det ju trångt därinne så då kan dem inte busa..

Alla bebbar är olika..Så länge bebis följer samma rörelse mönster och inte slutar röra sig helt så spelar det ingen roll om det är full rulle eller bara några enstaka buffar ibland..

Beror ju även på hur bebis ligger i magen var man har moderkakan osv..Så oroa inte dig i onödan..

• MFJG

Nainen85: jag känner igen det där..Busig bebbe som sparkar mamma hårt..Älskar det trots att det gör ont..

• MFJG

Nainen85: jo men visst blåsan är en favorit..ibland känns det som om en fossing ska flyga ut i fissen...

• MFJG

Jag dricker ingen läsk eller kaffe. Dricker koffeinfritt the en eller två koppar om dagen, men vår lille parvel är det full fart på ändå..;)

• MFJG

Ja jag förbereder mig på en envis, busig och livlig bebis..med mycket stark vilja!

• MFJG

Jag är också en förstis..Lever inte i förnekelse och är mycket väl medveten om att jag ska föda fram en vild busunge..

• MFJG

Sök på signekursen på google..jag hittade ett dokument där det står allt om andning och avslappning. Den ska vi läsa här hemma..

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen