• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • Mamma till två mirakel

Jag har också en pigg bebis i magen, varför dem är så aktiva vet jag inte men det är väl skönt eg... tycker jag iaf efs jag då inte behöver oroa mig för att h*n har det bra där inne eller ej

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.32 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nos

hej, av många olika skäl så har har vi gjort 6 UL (är i samma vecka som du. Det jag sett då är att hon sparkar ifrån med benen, slår huvudet i andra sidan och glider tillbaka i ursprungsläget. Kan det förklara varför du känner så intensiva kickar. Barnet kanske inte snurrar runt utan mer hoppar. Hon ligger ofta och boxas och när hon ligger i tvärläge med rumpan upp så späjärnar hon med armar och ben och trycker sen rumpan mot levern. Det gör ONT. När hon hickar så bli hon ibland som galen och då känns det precis som en visp därinne. Hon väcker mig ofta om nätterna och verkar ALDRIG sova
    Ska bli kul att se om hon är lika aktiv när hon är ute

• Mollie77

De kan ju vat ett aktivt barn,men jag läste att om mamman stressar mycke går stress hormoner över i moderkakan o barnet blir aktivt..Samt om mamman håll kost med mycke socker..Två saker at tänka på annars är den nog "bara aktiv"

• A love J

jag är i vecka 25+3 och min bebis rör sig hela tiden och jag tycker det är skönt för då vet jag att allt är som det ska =)

• TheFamily

Min bebis är en riktig karatemästarinna....har varit det sedan v20 nånting....och håller fortfarande på TROTS att hon nu är fixerad (jag är i v37 nu...)
    Jag gråter ibland när hon sparkar och trycker ut fötter, händer och rumpa....hon kan ibland putta ut naveln så långt att jag tror att knuten ska lösas upp (min navel står redan rätt ut)...
    Visst får man klaga..har frågat min BM om det verkligen är normalt att de sparkar så himla mycket, men hon säger att bebisarna kan inte röra på sig för mycket...
    Om min bebis har en väldigt aktiv dag så har jag sån himla träningsvärk i magen dagen efter...känns som tusen blåmärken på insidan..ha ha...
    Det är väl bara att stå ut....

• Eevy

Min bebis är fortfarande väldigt aktiv i magen trots att det rimligtvis borde va riktigt trångt nu, har gått 41 fulla veckor ida så jag kan lova att det KÄNNS när det bökar på;)

• planeraren

Tack för era svar

Socker eller stress, det ska jag tänka på. Inget utöver det vanliga tror jag men jag ska fundera över det extra framöver och se om det blir någon skillnad.

Jag förstår liksom inte poängen med att hålla på och vispa runt sådär bara. Varför? Känns nästan som om bebisen är arg på nåt sätt. Fast så är det nog inte..

Nu är det lugnt och tyst och så är det ofta men så kommer de där stunderna som det känns som om det är dags att möblera om i magen eller nåt

• riotflickan

Jag är i v 29 och har det precis likadant. Det är fasiken inte skönt när hon lever om. Kanske blir det bättre sen när hon får mindre plats!! Stressar gör jag inte, då jag är sjukskriven och beordrad vila. Äter mycket socker gör jag inte heller. Så det är väl helt enkelt en kickboxare därinne! :=

• planeraren

DAMP sägs ju kunna förutspås redan hos ett livligt foster när jag tänker efter... Hmm... :/

• Eevy
    planeraren skrev 2008-11-06 17:25:24 följande:
    DAMP sägs ju kunna förutspås redan hos ett livligt foster när jag tänker efter... Hmm... :/
    Snälla slappna av, tror absolut inte att du behöver oroa dej,majoriteten av bebisar i magen som är livliga mår alldeles utmärkt:)
Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen