• BenZaa

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

lill*n i min mage rör sig vääääldigt mycket. Igår fick h*n in en spark mot revbenen så det ömmade tills jag la mig.
    Ibland när h*n kommer igång så blir jag nästan irriterad, inte på bebisen utan på att det blir obehagligt med sparkarna. Och h*n kan hålla på länge!!
    Men jag är väldigt glad över att den rör sig så mycket som den gör. För då vet jag att den är i livet där inne. Vet många som knappt känner sparkar och dom blir så oroliga.
    Men att sparka mamma så hon får ont tycker jag inte är snällt..

Är i vecka 27 nu.

• BenZaa
    MFJG skrev 2008-11-09 17:29:18 följande:
    Nainen85: jag känner igen det där..Busig bebbe som sparkar mamma hårt..Älskar det trots att det gör ont..
    Lyckas din bebis få in en spark på kissblåsan? Det får denna *pekar på magen* speciellt när jag är som mest kissnödig.. det är tur man lyckas knipa ihop..
  • BenZaa
    MFJG skrev 2008-11-09 17:46:18 följande:
    Nainen85: jo men visst blåsan är en favorit..ibland känns det som om en fossing ska flyga ut i fissen...
    haha så känner jag med..!
    Jag förstår inte hur fort den rör sig där inne.. för ibland får jag en spark uppåt, sen helt plötsligt neråt.. och så åt höger o sen åt vänster..
    cirkusartist eller nåt där inne.. Räcka ut tungan
  • BenZaa

Har en fråga. Ni som har en livlig bebis i magen, dricker ni kaffe, cola eller annat med kofein?
    Jag dricker väldigt lite sånt. Dricker högst 3 koppar kaffe per vecka men lite mer coca cola.
    Men tycker inte det är skillnad i magen då jag dricker kaffe eller inte.
    Bebisen är lika livlig ändå.. Räcka ut tungan

• BenZaa

virra, BF _____, väntar en hund
    Catbride, BF 4e januari, väntar en bläckfisk
    planeraren, BF 13 januari, väntar en väderkvarn
    Nainen85, BF 12 februari, väntar en cirkusartist

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen