Inlägg från: planeraren |Visa alla inlägg
  • planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • planeraren

Tack för era svar

Socker eller stress, det ska jag tänka på. Inget utöver det vanliga tror jag men jag ska fundera över det extra framöver och se om det blir någon skillnad.

Jag förstår liksom inte poängen med att hålla på och vispa runt sådär bara. Varför? Känns nästan som om bebisen är arg på nåt sätt. Fast så är det nog inte..

Nu är det lugnt och tyst och så är det ofta men så kommer de där stunderna som det känns som om det är dags att möblera om i magen eller nåt

• planeraren

DAMP sägs ju kunna förutspås redan hos ett livligt foster när jag tänker efter... Hmm... :/

• planeraren

virra
    Japp, exakt så! Du förstår precis! Fattar inte att det är möjligt att liksom hinna tillbaka med armar/ben och slå till igen, det är som en elvisp, på riktigt!

Nainen85
    Jag dricker varken kaffe eller cola. Inget med koffein alls. Så något annat är det som driver runt min lilla väderkvarn...

• planeraren

Tingelina
    Jo men detta är så snabbt att inte ens jag kan göra så snabba rörelser. Man hinner helt enkelt inte fram och tillbaka ens om man försöker. Det går ungefär så snabbt som om man skulle trumma med fingrarna mot ett bord. Och hur kan en bebis då sparka eller boxa _så_ snabbt i en trång och vätskefylld livmoder? Doesn't make sense!

• planeraren

Tingelina
    I nuläget tror jag mest på teorin om fisken faktiskt!! Jag är öppen för det mesta. Utom en väderkvarn. Då tar jag hellre en fisk. Men mest av allt hoppas jag att det är en bebis med två armar och två ben, inte tre av varje

• planeraren

virra
    Varför darra när man kissar?

...ÄHH!! Man kanske inte måste fatta allting helt enkelt!
    Delge oss infon om du googlar fram nåt intressant.

• planeraren

virra
    Och jag en väderkvarn. Undrar vem som får den smidigaste förlossningen.

• planeraren

Kanske ska göra en liten BF-lista på detta?

virra, BF _____, väntar en hund
    Catbride, BF _____, väntar en bläckfisk
    planeraren, BF 13 januari, väntar en väderkvarn

Glöm inte att posta era förlossningsberättelser sedan. Bubblan2, du blir nog först ut. Ska bli kul att se vad du hade i magen!!

• planeraren

virra
    Jag tror också att bläckfisken är lättast. Ser liksom framför mig hur den slemmar ut sina armar först och sedan liksom pressar sig själv utåt, utan minsta ansträngning ifrån mamma Catbrides håll. Väderkvarnen däremot kan vara trixig. Jag tror på sprickor i alla väderstreck.

Ninno
    Jag förstår precis med marsvinet faktiskt!

LiRo09
    "Överraskenhet" - vilket fantastiskt vackert ord! I denna tråd är inget omöjligt så såklart kan man säga så

Vi har ju någon som har gjort detta förr men hur är det med er andra, är ni förstföderskor hela bunten? Jag är så förstfödisk man bara kan bli; totalt oventande om vad jag gett mig in på. (De mer erfarenhet behöver inte upplysa mig, inte ännu.. vi kan tala om det efter att allt är över i stället ). Börjar fatta att det inte finns någon återvändo nu. Väderkvarnen måste ut. Den MÅSTE ut. Fattar ni? Har ni andra insett det eller lever ni fortfarande i förnekelse?

• planeraren

EttElaktTroll
    Förresten - du förväntar dig ingenting? Det där måste du förklara! Menar du ingenting som i att du kommer till förlossningen, någon sätter akupunktur på magen och vips så är den platt igen?

• planeraren

LiRo09
    Haha, jag känner igen det där faktiskt. Insikten om att man inte direkt blir mindre. Jag minns att jag la händerna på magen en kväll när jag skulle somna när jag var i 22:a veckan och då tänkte jag: "INTE större nu. Inte större!!". Fick lite panikkänsla för det slog mig att det här var nog vad jag klarade av att klämma ut men inte större. - Som om man kunde välja att inte bli större när man väl satt sig på det här tåget!!! Nu är det liksom bara att snällt åka med. Försöker föreställa mig de starkaste, hemskaste menssmärtorna för att förbereda mig men jag minns inte ens hur det känns :/

Oh man.. vi förnekar lite till här tror jag Fast jag är inte så sugen på att vara i 173:e månaden heller iofs!

• planeraren

Tänker också att jag gärna använder lustgas och förmodligen också EDAn, jag är öppen för det i alla fall. Kanske kan be att de säger till när det i så fall är lämpligt att ta den (och innan det är för sent) och så får man fatta det beslutet då. Jag testar gärna akupunktur och varma/kalla omslag också. Det där med andningsprofylax tror jag också kan hjälpa mycket men jag vet inte om jag är så sugen på att gå en såndär kurs när man sitter och andas i ring. Kan man inte lära sig sånt hemma lite? På nåt sätt? Hur ska du göra Tingelina?

Har läst så många positiva förlossningsberättelser på den här länken nämligen:
    www.profylaxgruppen.com/docs/Resultat/forlossningsberattelser.php

..och efter det så har jag blivit mer intresserad av andningsprofylax. Många positiva upplevelser av det där verkar det som!!

Välkommen hit Guldängeln Snart borde det väl bli riktigt trångt med utrymme så då _borde_ det ju inte gå att kicka och boxa så hårt men man vet ju aldrig med våra muskelknippen här inne.. Kan livmodern spricka tro?

• planeraren

Tingelina
    Halvcirkel säger du? Kanske vore nåt att kolla upp då ändå.
    Tack för länken!!

Andas in... andas ut... lägga båda händerna på spisplattorna... andas in.. andas ut. Här ska tränas

Smulan74
    Menar du allvar med dina stackars revben? Berätta mer i så fall. Det där lät spännande. Det är fullt möjligt alltså? *Funderar på om den kan sparka sönder andra saker, typ vitala organ*

I morgon ska det stor-shoppas till väderkvarnen på Ullared!
    Kick och box och godnatt på er!

• planeraren

Meduziz
    Den kanske sparkar annorlunda för att den har vänt sig också? Ja? Rörelsemönstret borde väl ändras snart i alla fall eftersom det blir allt trängre där inne också.. *Längtar*

Det blev en massa bra på Ullared igår. Kan rekommendera det varmt! Köpte en massa bebiskläder, nappar, nappflaskor, flasksktäll, åkpåse, täcken, sängkläder, babygym osv osv, billigt, billigt. LiRo09 - de har ju allt möjligt på GeKås så man kan verkligen åka dit och fynda. Blev en del godis och julsaker också ..och kläder ...och ja. Blir definitivt en resa till om några månader när vi behöver fylla på med kläder och en del andra saker

Jag upptäckte förresten att jag missat en hel graviditetsvecka. Går in i vecka 33 på onsdag och jag som trodde att jag fortfarande var i vecka 31 nu. Tiden går snabbt med andra ord!

• planeraren

LiRo09 och Meduziz
    Ullared är faktiskt det mest populära turistmålet i hela Sverige med 4 miljoner besökare om året. Liseberg kommer på andraplats Minns en dokumentär som gick för ett tag sedan som handlade om folk som bodde i husvagn på parkeringen eller åker med de där dagsutflykterna som du nämne. Ni får väl göra en utflykt av det hela och komma ner en sväng!

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen