Inlägg från: Guldängeln |Visa alla inlägg
  • Guldängeln

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Åh vilken underbar tråd! Jag har gått här och funderat över om vårt Pyre har epilepsi (får också sådana där hysteriska spasmer i magen ibland när jag ligger på sidan) och om det verkligen är normalt att barnet stökar runt i flera timmar åt gången. Det känns verkligen som det bor en blivande boxare i magen på mig. Är i vecka 33 nu och bävar faktiskt lite för att Pyret ska bli ännu starkare och därmed slåss med ännu större kraft (tänk om jag går sönder liksom?).

• Guldängeln

Tack planeraren! Jag fick faktiskt en nyttig tankeställare av en kompis idag som påpekade att ett friskt och välmående barn har mer ork att kicka omkring i magen än ett som inte mår riktigt bra. Så nu ska jag försöka tänka positivt, att allt bök och stök i magen är ett friskhetstecken!

Smulan74: Va?! Sparkade hon AV dina revben?!? :-O Det där var definitivt mer information än jag ville ha! Kan de sparka så våldsamt alltså? Jösses!

• Guldängeln

Emmeliten: Jag blir lika lycklig varenda gång någon av er skriver att era bäbisar också "spasmar". Jag tycker det räcker med alla sparkar, "slag" och nu sista veckan underliga "kittlande" rörelser (känns som om bäbisen ligger och kittlar mig med fingrarna från insidan, långt ner till vänster på magen). Det känns ju åtminstone "normalt".

För att inte tala om de låååånga hickpassen. Ibland räknar jag till över 100 hickningar i rad. Det verkar jättejobbigt att ha så envis hicka (efter en stund brukar det komma ilskna sparkar och runtbökningar - ungefär som h*n är frustrerad över att de aldrig tar slut).

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen