• Meduziz

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Går in i vecka 29 imorrn och här är det elvisp och väderkvarn som gäller
    Fattar inte heller hur liten kan vara så snabb och sparka/slå överallt samtidigt.
    Pappan är helt chockad över att min mage inte spricker

Ibland blir jag helt matt för att det är så intensivt och gör så ont men samtidigt är man överlycklig för att h*n rör sig.

Måste bara fråga:
    Sparkar era så att det kittlar er?
    Ibland sparkar min lilla i ljumsktrakten/på sidan av magen så att jag kiknar av skratt.
    Kittlar så otroligt mycket. Är det bara jag som är superkittlig?

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Meduziz

Varje gång jag gjort UL har BM/läkare sagt att jag har ett väldigt, VÄLDIGT aktivt barn *S*

Nästan varje morgon kl 4 sätter liten igång med sitt aerobicspass och så är det full rulle till 17-18 på kvällen. Sen är det dags för siesta!
    Så vid 20-tiden är det dags för kvällsparty.
    Fullt ös, medvetslös som jag brukar säga

• Meduziz

EttElaktTroll, BF 15/11, Förväntar sig ingenting
    Tingelina, BF 19 december, väntar en inredningsarkitekt
    virra, BF _____, väntar en hund
    Catbride, BF 4e januari, väntar en bläckfisk
    planeraren, BF 13 januari, väntar en väderkvarn
    Meduziz, BF 1 Februari, väntar en inredningsarkitektsninja
    Nainen85, BF 12 februari, väntar en cirkusartist

Vår lilla buse kallas Ninjan av oss båda då h*n sparkar, slår och hugger mig som en liten ninja. På UL så låg h*n och gjorde små kung Furörelser så då fick vi det verkligen bekräftat.
    Dessutom håller h*n på att bygga ett hus där inne tror jag. Det bökas, knakar, knorrar och puttas hela tiden.
    Killen brukar säga att "Nu bygger liten upp en vägg till!" eller "Nu lägger h*n grunden för poolen".
    Ibland sparkar liten så att det känns som om h*n slår in en spik. Är det dags för tavlor redan? Och vart har h*n fått tag på dem??

Här är det fullt ös mellan 04-18 och 20-01 ungefär så jag hoppas VERKLIGEN att det inte stämmer att de små är likadana ute som i magen.

Jag är oxå förstföderska.

• Meduziz
    Tingelina skrev 2008-11-14 17:03:59 följande:
    Hehe, som min bebis då! Jag brukar säga att den möblerar om därinne, bara väntar på att den tröttnar på att ha mina vitala organ i vägen därinne och kastar ut dem... Därav inredningsarkitekt. :-P Eller byggjobbare kanske..
    Haha. Ja det fattas bara att organen kommer ut genom naveln eller nåt. "Här mamma! Ta emot!"

Kanske borde köpa dig en liten byggarbetshjälm till liten?
  • Meduziz
    Tingelina skrev 2008-11-14 21:52:50 följande:
    Hihi, absolut, byggarbetshjälp och hörselskydd.
    Byggarbetshjälp   Förstod vad du menade!

Catbride:

Jag funderar på att prova med bara lustgas men är inte helt anti EDA heller.
    Är det så att jag känner att jag inte klarar mig med bara lustgas så får de gärna ge mig en EDA
    Vill ju inte vara plågad i onödan om jag inte måste.
  • Meduziz

Nej att EDA:n kan fela vet jag.
    Men det är ju nåt jag gärna provar ändå om jag känner att jag får panik av smärtorna.

Nåt jag INTE vill prova är sterila kvaddlar. Huuuu.

• Meduziz

nu är jag lite småchockad.
    Min lilla ninja har varit lugn i två dagar i sträck.
    Vet inte om h*när under en tillväxtspurt just nu eller nåt.
    Mysko känsla är det iaf. Så lugnt hela tiden.

• Meduziz
    LiRo09 skrev 2008-11-17 17:44:07 följande:
    Tell me about it... Scary shit. Men fan va nojjig man blir. Jag skäms. Det är klart det inte är nån fara!!!
    Nä, h*n rör sig ju lite då och då men det är inte som vanligt. Och SÅ trångt är det inte där inne ännu.
    *kycklingmamma redan?*
  • Meduziz
    LiRo09 skrev 2008-11-18 11:46:16 följande:
    Jag tror jag kommit på vad "felet" kan va. Jag tror att min lille vänder sej med ryggen utåt, så sparkarna och boxarna går in mot min rygg, där också moderkakan sitter. Det kan va därför jag inte känner nåt. Fast igår kväll va det "normal" ativitet där inne! Vilken lättnad! Så idag blir det öm mage och inombordsblåmärken som väntar. Haha. Efterlängtat!
    Hmm. Så kan det ju vara. Men det är grymt lugnt där inne. Inte ens en aktiv liten rumpa mot magen Idag kände jag dock hur liten drog med kroppsdelar längs hela bikinilinjen på mig. massor med gånger. Så lugnande.
    planeraren skrev 2008-11-18 15:16:59 följande:
    Meduziz Den kanske sparkar annorlunda för att den har vänt sig också? Ja? Rörelsemönstret borde väl ändras snart i alla fall eftersom det blir allt trängre där inne också.. *Längtar*
    Den lilla busen ligger jämt med huvudet nedåt. Har gjort det sedan vecka 8 typ. ALLTID på UL och när BM känner så ligger h*n med huvudet nedåt.

Vet inte vad den gör för bus men hemligt är dat iaf
  • Meduziz
    LiRo09 skrev 2008-11-18 19:25:57 följande:
    Åh! Det låter underbart!!! Men jag bor alldeles för långt bort för att bara kunna åka dit å shoppa loss. I Stockholm... :-/ En jobbarkompis till mej åkte dit över en helg och övernattade på nåt vandrarhem i närheten tror jag. Och tydligen så finns det nån slags dagsutflykt med buss som går mitt i natten från stan till Ullared. Helt otroligt. Folk verkar vallfärda från hela landet för att åka och shoppa där. Damn it att man inte kan åka dit!
    Åh då är jag inte den enda som inte fått shoppa där
    Sthlmare jag med.
  • Meduziz

Njaaa
    SÅ sugen är jag nog inte på det än *S*

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen