• minimalin

Shit?

Min dotter har börjat säga "shit" och har ju råkat säga det hemska och fula ordet på dagis, så imorse så fick jag minsann höra att "shit" säger vi inte här på förskolan.
    Sist jag kollade så var "shit" ett slang och betyder ungefär Jösses eller Herregud, men hon kanske tror hon säger bajs, eller refererar till shit som i knark. Är det jag eller dagis som överreagerar nu?

• Svar på tråden Shit?
  • Februarii

Det beror lite på tycker jag. På hur personalen formulerade och på hur ofta din dotter använder ordet?

• Februarii

Formulerade sig ska det stå.

• minimalin

Min dotter sa shit imorse när hon glömt bort att hänga upp overallen. Och då sa fröken till henne att det ordet använder vi ju inte här på förskolan och tittade på oss två typ. Hon säger det väl inte så ofta. Max någon gång i veckan typ. Om ens det.

Februarii skrev 2008-11-07 09:47:14 följande:
    Det beror lite på tycker jag. På hur personalen formulerade och på hur ofta din dotter använder ordet?
  • DHF

Du överreagerar. Jag skulle inte tillåta mitt barn att säga shit när de är så små, och skulle uppskatta om mitt dagis sa till de barnen (även mina egna) om de svor.

• Påskis

Jag tycker inte att shit är ett ok ord att användas av ett barn i förskoleåldern.

• Februarii

Ok, tycker inte det var så farligt av fröken. Shit ligger närmre jävlar än jösses för mig och de vill nog inte att ordet sprids på dagis.

• Alvi

Jag tycker att ett barn inte ska säga shit. Vad det än betyder, för på det stora hela är det ett ord som inte passar sig i ett barns mun. Eller i en vuxens mun i närheten av ett barn.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • minimalin

Ok, jag tillhör nog en annan kultur då isåfall, för i min värld är inte shit ett svärord och inte i närheten av jävlar.

• minimalin

Då ska man ju inte säga bajskorv heller då? Men har inte hört någon säga till min dotter när hon säger bajs. Shit är ju engelska för bajs liksom. Om man ska hårddra det.

• Alvi
    minimalin: Bajs = Poo eller nåt liknande. Skit = shit.

Skit,. skulle jag inte heller vilja att mitt barn sade.
    Once you try menskopp you´ll never go back!
Svar på tråden Shit?