• Anonym (jag)

Gör jag HELT fel..?

Jag vet inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden hänn, men passar väl rätt bra hit?! :)

Det är så att jag blivit erbjuden taxikort.. Men efter jag kuggade uppkörningen o blev underkänt på första teoriprovet har jag helt tappat lusten att fortsätta.. Är alltså 3st teoriprov o en uppkörning.. Men går o e så nervös o mår dåligt av de varje dag, kan inte slappna av.
    Men grejen är den att fixar jag kortet så har jag garanterat jobb.. Men vad gör man när man tappat suget o mår dåligt av all stress osv. Har även panikångest..
    Är jag skitdum om jag sumpar chansen..???

Tack för era kommentarer.. förslag.. funderingar..!

• Svar på tråden Gör jag HELT fel..?
  • Barbamami

Klart det är tråkigt om du känner dig pressad, men varför pressar dina föräldrar dig? DU kommer att fixa det, men låt det ta den tid det tar. Det är ju det enda alternativet egentligen. Man blir inte direkt mer motiverad av att känna sig stressad...

• Spegellandet

Skit i alla andra och gör det för DIN skull. Ta ett djupt andetag och säg till dig själv att du SKA göra det. Tror du på det när du säger det? Ok, om inte: Fundera på vad för konsekvenser det får för dig om 10 minuter, 10 månader och 10 år. En rätt bra grej för att få ordning på tankarna och ångesten

• Anonym (c)

är det taxikortet du kuggat på eller för vanliga körkortet?

• Anonym (jag)

Taxikortet.. Vanligt körkort har jag sen 4år tillbaka :)
    Ska ge de EN chans till.. sen skiter jag i allt.. orkar inte me stressen o pressen o nervositeten konstant..

• sniwa

Har du något bra material att plugga med då? Det finns ju en hel del... och att ta en körlektion med lite råd och tips om hur man bäst kör taxi är aldrig fel...

• Anonym (Ej ge upp)

Det är klart att du inte ska ge upp!

Vet inte hur gammal där är, men har du haft körkort i 4 år och då är du minst 22 år gammal.

Du säger att du gör ingenting just nu.

Vad är alternativet till att plugga och ta kortet?
    Har du någon annan plan?

Avsätt x antal timmar varje dag då du bestämmer dig för att fokus är att plugga för att klara detta. Övriga dygnets timmar kan du ägna åt annat och helst inte tänka på detta.

Var sak har sin tid.

• Anonym (jag)

Nee men allt känns så surt när man kuggat o missat första teoriprovet.. HATAR o plugga.. gjorde inte de i skolan heller, har jättesvårt för de.. har ingen ro..!
    Jag är 22år gammal ja..

• sniwa

Men om du inte läst någonting så kan du ju inte räkna med att klara det eller!

Ta ett prov i taget, börja med det lättaste så du får en puff framåt. Jag tyckte att Säkerhet och beteende var lättast, men det är ju olika... Observera att taxametern kommer på det provet och inte på Lagstiftningen som man skulle kunna tro.

Teoriproven räcker i tre år medan körprovet räcker i ett år, så du behöver ju inte stressa om du inte vill...

• Anonym (jag)

Okej.. så du har oxå taxikort?? Vart bor du? Jag skrev upp säkerhet o beteende.. men fick ETT fel förmycke.. suck..

• mjukisvicki

ok kan lugna dig med att 60% kuggar första gångerna.
    jag kugga på ett terori prov hade ett fel för mycket. nu har jag jobbat i över ett år

Svar på tråden Gör jag HELT fel..?