• Anonym (tjej)

upp över mina öron....

förälskad i en annan kvinna,eller i alla fall jäkigt attraherad av henne. Känslorna släpper inte,drömmer om att kyssa henne,hålla om henne och smeka henne. Dagdrömmarna finns där varje dag, i dem drömmer jag om att min önskan blir till verkighet. Hennes blickar leenden,betyder de nåt eller tittar hon bara tillbaka och undrar vad jag vill?
    Jag borde inte se åt henne, jag lever ju med min man och våra barn. Hon har sin familj,sitt liv. Finns så mycket som skijer oss åt ändå kan jag inte sluta att fylla mina tankar med henne,kan inte låta bli att drömma....

VAD HÅLLER JAG PÅ MED????

Har ingen av mina vänner som jag känner att jag kan berätta för, inte ens min bästa vän.
    Jag vet att det finns fler i samma situation som mig här på FL...Vad gör ni? vem pratar ni med? hur går man vidare? vad har ni gjort? nån som fått sina känslor besvarade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-08 16:07
    GAAAHHH! Står ff i samma situation, hur sjutton gör jag för att komma på andra tankar? Det kommer aldrig att bli vi. Jag är upptagen,hon är upptagen(tror ja iallafall), det är så mycket som gör att det är bäst som det är.Men ändå finns hon i mina tankar och fantasier flera gånger om dagen...Det ärså jobbigt men samtidigt så underbart...

• Svar på tråden upp över mina öron....
  • Anonym (tjej)

Vad jobbigt att jobba tillsammans, men då kanske ni har chansen att i alla fall diskutera ämnet. Då kanske du lite vet var hon står?

Anonym (tyvärr) skrev 2008-11-10 22:44:25 följande:

Här finns en till...tyvärr! Vill inte alls känna så här!Vi är båda gifta och har barn och jag älskade att träffa henne, jobba med henne, nu vet jag inte vad jag ska säga längre....helst av allt vill jag bara kyssa henne!
  • Trollet i skogen

Jag berättade för mina två bästa vänner, tänkte att känslorna skulle "gå över" om jag sa dom högt. Nepp!! Så nu är jag skild och lesbisk =) Underbart!!

• Anonym (tjej)

Stark!Vad bra attdu är nöjd med ditt val.Hur reagerade din man när du berättade?
    Trollet i skogen skrev 2008-11-11 08:50:58 följande:

Jag berättade för mina två bästa vänner, tänkte att känslorna skulle "gå över" om jag sa dom högt. Nepp!! Så nu är jag skild och lesbisk =) Underbart!!
  • Tussebus

Stå på dig ts, kanske du ska försöka prata lite mer med hene då ni träffas? Försöka visa ditt intresse utan att för den skull skrive det på näsan på henne?

• Anonym (tjej)

Hmm ja men inte så lätt då vi inte har den relationen, eller ja små prat ibland går ju...Alltså är denna kvinna ingeni min bekantskapskrets.

Tussebus skrev 2008-11-12 14:39:39 följande:
    Stå på dig ts, kanske du ska försöka prata lite mer med hene då ni träffas? Försöka visa ditt intresse utan att för den skull skrive det på näsan på henne?
  • Gaytjej
    Anonym (tjej) skrev 2008-11-12 18:55:27 följande:
    Hmm ja men inte så lätt då vi inte har den relationen, eller ja små prat ibland går ju...Alltså är denna kvinna ingeni min bekantskapskrets.
    I vilka sammanhang är det ni har träffat på varandra då?
    Du kan inte försöka påverka ödet lite genom att se till att fler möten uppstår..?
  • Anonym (tjej)
    försöker jag redan
    Gaytjej skrev 2008-11-13 20:46:50 följande:
    I vilka sammanhang är det ni har träffat på varandra då?Du kan inte försöka påverka ödet lite genom att se till att fler möten uppstår..?
  • Anonym (mayo)

Jag har det precis likadant.
    Jag gör nästan allt för att få prata med henne men när jag gör det skulle jag aldrig våga säga nåt om "det". Men jag blir så glad av att träffa eller bara se henne. Hade trott att dessa känslor skulle ge med sig men inte då!!
    Har sambo och barn och det har hon med så jag vet att det aldrig kommer bli något mellan oss men det har verkligen fått mig att fundera över min tillvaro och vad jag vill med framtiden!
    Nån gång har det hänt att vi rört varann, kommit för nära avsiktligt eller oavsiktligt och då pirrar det i hela kroppen....

Samtidigt som jag inte egentligen vill känna så här är det den bästa känsla som finns!!

• Anonym (tjej)

Uppdaterat trådstarten för er nyfikna få svar men Många klick

• Anonym (mayo)

Tror att många vill läsa men att få har något att säga!
    Anonym (tjej) skrev 2008-12-08 16:09:17 följande:

Uppdaterat trådstarten för er nyfikna få svar men Många klick
    Nu var det ett tag sen jag tittade in här och tydligen känner du lika än! Det är precis lika för mig. Tiden går och jag hoppas på att det ska ge sig med "känslorna". Om vi inte ses på ett tag känns det ibland som om det har "gått över" men så ser jag henne och allt kommer över mig!
    Det känns jättekonstigt men jag börjar mer och mer tänka på att lämna min sambo, kanske jag inte har ett liv med just "henne" men det känns faktiskt som om jag skulle vilja testa med en annan tjej och då kan jag ju inte vara sambo!! Men men det är inte så lätt med barn inblandade. Så än så länge får det vara en dröm.
    Inte blir det lättare av att tjejen jag gillar är lesbisk, då kan det ju finnas en chans, men hon är sambo och har barn!
  • Gaytjej

TS - Vad hade du gjort om du inte varit upptagen?
    Och vad har du för känslor för den du är upptagen med?

• aspie

Jag hade pratat med min man. Men det är jag.

Har haft många knasiga förhållande-lösningar i mitt liv. Bott sambo med mitt ex och hans pojkvän i ett år, haft min flickvän boende i vardagsrummet hos mig och en annan sambo.
    Nu lever jag i ett monogamt förhållande med en kille som inte alls sökte FLICKOR när han träffade mig. ;)
    Vi gifte oss efter att ha känt varann i ett halvår och det håller än.

• Anonym (tjej)

Vad jag hade gjort om jag inte var upptagen?? åhhh svår fråga, men förmodligen inget merän vad jag gör idag(tittar, trånar och drömmer). Detta inte beroende på att hon är kvinna utan mer p.g.a åldersskillnad ca 15 år(hon äldre) samt andra omständigheter som jag inte vet om jag vill ta upp här och nu.

Känslor för den jag lever med nu? Ja jag älskar honom men...

Gaytjej skrev 2008-12-11 00:33:34 följande:
    TS - Vad hade du gjort om du inte varit upptagen?Och vad har du för känslor för den du är upptagen med?
  • Anonym (tjej)

Oj vad modigt! Vad kul att du har hittat förhållanden somfunkat såbra!
    Prata med honom är uteslutet,önskar att jag kunnde men det gårinte....

aspie skrev 2008-12-11 00:40:56 följande:
    Jag hade pratat med min man. Men det är jag.Har haft många knasiga förhållande-lösningar i mitt liv. Bott sambo med mitt ex och hans pojkvän i ett år, haft min flickvän boende i vardagsrummet hos mig och en annan sambo. Nu lever jag i ett monogamt förhållande med en kille som inte alls sökte FLICKOR när han träffade mig. ;)Vi gifte oss efter att ha känt varann i ett halvår och det håller än.
  • Anonym (tjej)

oj tror mycket beror på åldersskillnaden...Finns kanske inte sån stor chans att hon skulle vara intresserad av mig? Men Hoppas kan alltid .Blickarna jag får ibland känns intresserade MEN förmodligen tittar hon tillbaka bara för att jag tittar så!

Tussebus skrev 2008-12-12 21:46:42 följande:
    Varför går d inte?
  • Trollet i skogen
    Svar på #13
    Jag hade sagt till min make redan före jag blev förälskad i en kvinna att jag ville skiljas, det var en dålig skillsmässa. Vi pratade egentligen inte på ett par år. Nu vet han och bryr sig inte. Vi har båda gått vidare och att det just är en kvinna bryr han sig inte om.

Familjen reagerade inte direkt heller. Kvinnan jag blev förälskad i är inte den kvinna jag lever med i dag.
Svar på tråden upp över mina öron....