Inlägg från: norrlandsgumman |Visa alla inlägg
  • norrlandsgumman

.....Vecka 8.....

Jag är i v.8 och är lite nyfiken på hur ni andra som också är i vecka 8 mår?
    Springer ni på toa hela tiden?
    Jag får kissa oftare när jag dricker nått, men om jag inte dricker så kan det gå några timmar mellan gångerna.

Hur har ni det?
    Och hu mår ni i övrigt?
    Och hur har ni mått fram tills nu, är det något som förändrats eller försvunnit av symtom eller liknande?

• Svar på tråden .....Vecka 8.....
  • norrlandsgumman

trötthet verkar näst intill alla råka ut för.. det är inte roligt alls.. En kompis ringde och frågade om jag skulle komma förbi och äta god mat och ha det trevlig med några andra av hennes vänner också.. och jag ville jätte gärna fara.. MEN är ju så jäkulskt trött. Tror hon börjar ana att jag är gravid.. har inte sagt nått ännu till nån mer förutom min man, ja om man räknar bort BIM som berättade för mej att jag var gravid i Torsdags och berättade då också att jag var i vecka 8..

Jag skulle laga nå mat nyss, gubben är inte hemma så jag skulle bara göra nå pytt i panna.. men jag stod nästan inte ut med lukten av maten..men jag var ju tvunget att bita ihop för att få i mej nå mat.. Nu har jag ätit klart och det känns som om min mage leker bubbelmaskin.. haha

Fick även idag vid två tillfällen vattniga flytningar... (ursäkta infon *ASG*) Men ska flytningarna vara vattniga under en graviditet (om man nu har sån otur att få sånt vill säga) ??

• norrlandsgumman
    janell skrev 2008-11-08 12:34:57 följande:
    Jag är i v.8 och förstår precis hur du känner dig. Det värsta är att man måste ju springa på natten om man råkar dricka något någon timme innan man gått och lagt sig.Illamåendet har jag bara nu om jag inte äter med jämna mellanrum så det är mycket bättre nu än ibörjan av graviditeten.Det värsta tycker jag är att man blir så trött på kvällarna. Man är ju inget direkt trevligt sällskap efter kl 20.Nu försöker jag samla så mycket information som möjligt om tvillinggraviditeter. Var på VUL i torsdags och fick reda på att det är 2 st små som ligger och gosar där inne :)
    Oh, grattis har ni barn sen tidigare eller är det era första nu som växer i din mage?
  • norrlandsgumman

Jag mår inte jätte illa tack o lov.. utan har mer än äckel känsla, speciellt när jag ska borsta mina tänder på kvällen och morgonen. Tröttheten är lika illa fortfarande.. tack o lov jobbar jag bara mellan 6-10.. längre dagar skulle f*n inte gå *skrattar*

Jag vet inte om mina bröst blivit större eller inte... ibland ser dom rundare ut och ibland inte.. men jag har nån synlig blodåder i bröstvårtan på det vänstra iaf (normalt eller???)

Och humörsvängningar så det visslar hejvilt om mej... det kan behövas så lite som att jag råkar tappa en gaffel eller nått på golvet, eller att dammsugaren inte vill det jag vill...
    Men efter några minuter är det bra igen... min man hoppas verkligen inte att jag kommer vara så här hela graviditeten.

Är fortfarande i Vecka 8 (7+5)

• norrlandsgumman

har hört många som går genom hela graviditeten utan några symtom alls förutom utebliven mens, så ni kanske är två av dom lyckligt låttade som slipper dessa symtom

• norrlandsgumman

jag är hungrig ta mej tusan hela tiden, känns som om jag går i kylen och skafferiet varje minut, och törstig har jag också blivit.. sen har jag fått blå/lila färg i underlivet (ursäkta infon *hahaha*) annars är det som tidigare.. trött som ett as, knappt nån stubin på humöret

• norrlandsgumman

Jag är aptrött, men kan inte sova just nu... har inte sovit nått under dagen fast jag velat.. har gjort annat..
    hoppas det inte är skadligt för lill*n (trots att det är rätt tidigt än) när kvinnan inte lyssnar på kroppen och sover en stund? *ler*

• norrlandsgumman

Idag var jag tvunget sjukanmäla mej från jobbet.. när jag steg upp i morse så var jag långt i från vaken så att säga.. sen när jag var på väg att fara så höll jag på att somna, det gick rent inte att fara.. vågare inte sätta mej bakom ratten och köra bil.

Och jag har fått en högre puls känner jag.. jag kan sitta i soffan utan att göra någonting och plusen och andningen är precis som om jag skulle ha sprungit maraton..
    Och det blir inte lugnare när man lägger mej för att vila.. undra om pulsen stiger automatiskt när man är gravid?

Jag har testat att tvinga mej andas långsammare (dvs andas i normal takt) men då blir jag bara yr.

Nån mer som har så??

• norrlandsgumman

LAA: Snacka om att ha olika symtom i varje din graviditet.. haha.. om du blir gravid med ett 4:de barn nångång kanske det rent blir så att du inte känner någonting alls, inte ens tröttheten

Ja, tänk så olika det kan vara *skrattar*

Ingen mer som har en blå/lila färg på inre blygdläpparna, runt klitoris och även att den är blå/lila? (ursäkta frågan.. haha.. men är bara nyfiken om det är nån mer än jag som har så)

• norrlandsgumman
    jesset skrev 2008-11-12 17:07:11 följande:
    jag hänger på om jag får är i vecka 7
    det är bara hänga med.. själv gick jag in i vecka 9 idag
  • norrlandsgumman

fröken argbigga skrev 2008-11-13 10:49:01 följande:

Ringde barnmorskan nyss för att få något utskrivet mot illamåeendet, och jag får hämta ett recept på Legerian i eftermiddag. Konstigt nog så mår jag redan bättre, är det bara psykosomatiskt eller
    hehe, min svärfar brukar säga: "all smärta och sånt är psykiskt" haha
  • norrlandsgumman

mitt lilla illamåeende som jag haft kommer allt mer sällan.. tröttheten är si så där.. kan ha och göra med att jag är förkyld också.. jag har inte haft nån "mensvärk" hittils, men nu känns det lite då och då.. jobbigt.

• norrlandsgumman

själv lämnar jag er, fick mf igår kväll, så det är bara att ta nya friska tag för oss.
    Lycka till nu alla med eran härliga resa
    Kram på er

• norrlandsgumman

tackar.. vet ni vad läkarn ansåg var orsaken till mit mf??
    Jo, min förkylning som jag åkt på.. han ansåg att kroppen helt enkelt inte orkade med att ta hand om fostret samtidigt som kroppen skulle tackla förkylningen.. i mina ögon lät det lite konstigt.. men jag vet inte. Men man ska väl kunna bli förkyld trots att man är gravid - eller? Nåja, det går fler tåg som sagt var.

Svar på tråden .....Vecka 8.....