• norrlandsgumman

.....Vecka 8.....

Jag är i v.8 och är lite nyfiken på hur ni andra som också är i vecka 8 mår?
    Springer ni på toa hela tiden?
    Jag får kissa oftare när jag dricker nått, men om jag inte dricker så kan det gå några timmar mellan gångerna.

Hur har ni det?
    Och hu mår ni i övrigt?
    Och hur har ni mått fram tills nu, är det något som förändrats eller försvunnit av symtom eller liknande?

• Svar på tråden .....Vecka 8.....
  • Gondola

När jag va i v8 så sprang jag och kissa hela tiden och flera gånger på nätterna. Började även att må illa runt den tiden...va inte kul.Tröttheten man kände va helt slående. Men det går över. Alla "symtom" är väldigt individuella.

• janell

Jag är i v.8 och förstår precis hur du känner dig. Det värsta är att man måste ju springa på natten om man råkar dricka något någon timme innan man gått och lagt sig.
    Illamåendet har jag bara nu om jag inte äter med jämna mellanrum så det är mycket bättre nu än ibörjan av graviditeten.
    Det värsta tycker jag är att man blir så trött på kvällarna. Man är ju inget direkt trevligt sällskap efter kl 20.
    Nu försöker jag samla så mycket information som möjligt om tvillinggraviditeter. Var på VUL i torsdags och fick reda på att det är 2 st små som ligger och gosar där inne :)

• ellens

Jag mår skit helatiden typ. fast lycklig är jag ju, men man vill mest att tiden ska springa fram till en symptomfri vecka. Jag är i nio nu och har alla tänkbara symptom, och en läskig kännsla av att jag väntar tvillingar, vet inte vart jag fått det ifrån men känn som om jag VET det?? skummt. ska till mvc och skriva in mig i nästa vecka, får väl se då? Just nu dricker jag mjölk, en liter på mindre än två timmar... kissar massvis och badar mycket mot "mensvärken" sover en hel del med. känns som om man slösar bort sin tid, men jag är för trött för att ta tag i något... ursäkta uppsatsen..:)

• storstrut

Jag går in i vecka 8 imorrn och mår periodvis illa men utan att kräkas, tack och lov. Utöver det är jag konstant urtrött. På jobbet sitter jag och gäspar och är inte särskilt produktiv....

• norrlandsgumman

trötthet verkar näst intill alla råka ut för.. det är inte roligt alls.. En kompis ringde och frågade om jag skulle komma förbi och äta god mat och ha det trevlig med några andra av hennes vänner också.. och jag ville jätte gärna fara.. MEN är ju så jäkulskt trött. Tror hon börjar ana att jag är gravid.. har inte sagt nått ännu till nån mer förutom min man, ja om man räknar bort BIM som berättade för mej att jag var gravid i Torsdags och berättade då också att jag var i vecka 8..

Jag skulle laga nå mat nyss, gubben är inte hemma så jag skulle bara göra nå pytt i panna.. men jag stod nästan inte ut med lukten av maten..men jag var ju tvunget att bita ihop för att få i mej nå mat.. Nu har jag ätit klart och det känns som om min mage leker bubbelmaskin.. haha

Fick även idag vid två tillfällen vattniga flytningar... (ursäkta infon *ASG*) Men ska flytningarna vara vattniga under en graviditet (om man nu har sån otur att få sånt vill säga) ??

• norrlandsgumman
    janell skrev 2008-11-08 12:34:57 följande:
    Jag är i v.8 och förstår precis hur du känner dig. Det värsta är att man måste ju springa på natten om man råkar dricka något någon timme innan man gått och lagt sig.Illamåendet har jag bara nu om jag inte äter med jämna mellanrum så det är mycket bättre nu än ibörjan av graviditeten.Det värsta tycker jag är att man blir så trött på kvällarna. Man är ju inget direkt trevligt sällskap efter kl 20.Nu försöker jag samla så mycket information som möjligt om tvillinggraviditeter. Var på VUL i torsdags och fick reda på att det är 2 st små som ligger och gosar där inne :)
    Oh, grattis har ni barn sen tidigare eller är det era första nu som växer i din mage?
  • Junibebis09

Jag går in i vecka 8 imorgon. Har mest symtom i form av lite ömmande bröst, molvärk i magen och kissnödig, men symtomens starkhet varierar från dag till dag, är det normalt att det gör det?

• Erling

Går in i vecka 9 idag och har varit och är konstant trött..v 7-8 var humöret hyffsat bra men innan va det hemskt och nu börjar jag böla för minsta lilla. Springer å kissar en hel del, inte dagtid men på mornarna..då är det som värst. Symptomen har försvinnit och kommit tillbaka. ibland moler det och ibland inte..är så olika från dag till dag faktiskt. ska på inskrivning om lite mer än en vecka..

• mamj80

Har precis gått in i v. 9. Mår illa men kräks ingenting tack och lov. Vissa dagar är illamåendet värre än andra. Mina bröst är fortfarande väldigt ömma och jag kan knappt sova på magen för det gör så ont.
    Tröttheten och molvärken har börjat försvinna. Har inte kännt av några humörsvängningar tack och lov.
    Och sen är jag hungrig och törstig hela tiden!

• Liiii

Jag är i v 8 och jag har et konstant ilamående dygnet runt. Håller på och bli galen på det. tröttheten har börjat komma sig smygande men inte så mycket. Värst är illamendet.

Lukas 070530
Svar på tråden .....Vecka 8.....