• Wildabe

Svårt att andas

"Kul" att det är fler än jag med smama problem. Förra året, vid sommaren började mina såna besvär. Till slut bröt jag ihop, lade mig på golvet och bölade. Tog en bild med mobilen och skickade till faceobok för jag trode jag skulle dö samma dag. Allt var så drygt. Jag mådde hur bra som helst förrutom detta. Folk trodde nämligen att det var en depressions grej, men herregud, det var en utav de bästa perioderna i mitt liv! Så när jag visste själv att det inte var det det handlade om så hyperventilerade jag ännu mer. För jag hade inga svar på mitt andingsproblem. Kändes som jag chippade efter andan varje minut per dag. Kunde inte ta ett djupt andetag, för det kändes som om jag inte fick tillräckligt med luft/syre. Min mamma tyckte det här med bilden var skitpinsamt och hon förstod mig inte alls. Stressade mig att vara mer engagerad i syrrans bröllop och blev skitarg på mig när jag sa att jag hade så svårt att andas så jag visste varken ut eller in. Hemsk period. Sen har jag dessutom permenent nästäppa pga operation, pga bland annat slag på näsan. Vilket gör det hela mycket värre då jag måste föra all andningen genom öppen mun. Värre under sommaren när näsan är täpp absolut hela tiden. och detta var under sommartid.

Nu är jag gravid, och nu har det kommit tillbaka. Kan tro att det är psykiskt och kanske t.o.m som du säger Lingah2, att man har för mycket syre, och inte tvärtom. Försöker chilla under dessa perioderna. men jag förstår er frustration. Den var jag med om. Och dit vill ajg inte komma igen. Jobbigt är det nu också. Något fruktansvärt. Men har lärt mig att förska låta bli att hyperventilera för det gör det bara värre.

Svar på tråden Svårt att andas