• TereseA

1-årstrots?

här är det oxå trots..är 13 måader..han lägger sig t.om på golvet och slå med händerna på golvet samtidigt som han skriker ibland..fanns det är inte så att han är mer trotsig än innan..bara det att han visar mer vad han vill nu..

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    emmelina skrev 2008-11-12 19:02:45 följande:
    Min son blir 1 år om några veckor och är jättetrotsig! För oss kom det strax efter han började gå.. Vi har barnsäkrat hela hemmet men det är vissa saker han bara ska på, tex kakelugnen. Han tittar på mig och söker min blick och springer dit och pillar. När jag nejjar eller ajjar honom skrattar han bara åt mig, eller så början han gråta och slingrar sig ur och springer dit igen. Detta känns så otroligt medvetet, som han testar mig. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, är helt slut och det känns som en kamp mellan oss. Har testat allt, ignorera, avleda, bli riktigt arg osv, men inget hjälper. Han har enormt mycket vilja och är väldigt aktiv. Han kan oxå lägga sig ner och banka huvudet i golvet om han inte får som han vill. Hur har ni andra gjort i sådana här lägen?
    exakt som här..säger jag till så skrattar han.När pappan säger till honom så lyder han direkt o börja gråta för att han inte få som han vill.
    Vet inte heller vad jag ska göra.hjälper inte att höja rösten heller.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    emmelina skrev 2008-11-12 19:17:19 följande:
    Exakt! När andra säger till honom lysnar han bra, men inte på mig! Så frustrerande. Hjälper inte att höja rösten här heller. Vill inte tjata och vara arg på honom, men samtidigt måste han ju lära sig vad som är fel. En vacker dag är kakelugnen varm och då är det inte lika roligt...
    ja..tur att vi inte har sådan..vi hade både spisskydd o barnsäker knapp vi använder varje dag..men nu tar han alltid ut kontakten från lampan i hans rum när den är tänd sedan försöker han ta in den igen..men går ju aldrig få ett helt barnsäkert hus..bara inse..hittar alltid nya saker att pilla på..

men det är roligt samtidigt.Dem utvecklas så snabbt,man märker det för varje dag.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden 1-årstrots?