• Miiiaaa

1-årstrots?

Jag har en dotter som blir 1 år nu om en vecka. Hon har blivit en helt annan bebis! Från att ha varit lugn och hur snäll som helst har hon blivit ett litet ettrigt monster!!

Det är precis likadant som min syrras barn som är 2,5. Lägger sig raklång på golvet och skriker när man ska klä på henne osv.

Helt otroligt trotsig. Skriker och blr TVÄRARG för ALLT!

Jag har aldrig sett en 1-åring göra såhär!!! Men förhoppningsvis får jag svar från er att det är vanligt?

• Svar på tråden 1-årstrots?
  • Miiiaaa

Ska genast beställa trotsboken, kan vara bra att ha läst nått sånt!

Ja på maxi förra veckan var det ju spännande, hon gallskrek mer eller mindre hela handlingen för att hon inte fick hålla allt jag stoppade i vagnen. En sak jag undrar är varför inte det går att vända barnet framåt i kundvagnen???? Min dotter sitter vriden hela tiden föra tt hon vill titta framåt!!

• Miiiaaa

Nej det får vi hoppas...

Men isåfall har hon en vilja av stål, oj oj oj....

Jag är helt chockad på dagarna hemma! Men jag samtidigt lite glad över att hon verkar veta vad hon vill redan. Kan vara bra att ha den egenskapen senare i livet.

• Miiiaaa

Nämen exakt!!!

Jag läste nånstans på nätet att om 1-åringen pillar på dvd:n tex så kan man visa något annat intressant och så glömmer 1-åringen bort dvd:n.

HAHAHHAHA no way!!! Hon glömmer ALDRIG bort vad hon höll på med utan fortsätter hur länge som helst, om jag inte bryter helt och går till ett annat rum i 1 timmer eller så. För går jag ut med henne en stund så är det första hon kryper till: dvd:n.

Avleda? Inte här iaf!

• Miiiaaa

Nu har vi köpt en tv-bänk med luckor som vi barnsäkrat, vi orkade inte...

• Miiiaaa
    gryning2 skrev 2008-11-09 08:45:17 följande:
    Haha.... ja min 13-månaders är extremt "trotsig" eller vad jag ska säga. Speciellt med klädsel och blöjbyte *suuuuuck* Man ska helst vara 2 vuxna vid blöjbyte. En som håller i honom/distraherar och en som torkar och får på blöjan. Är man själv riskerar man att få bajs på hela golvet och sig själv då han är hal som en ål och vägrar ligga still. Häromdagen skrek han också i affären för han inte fick rota i alla saker. Han skrek tills min sambo fick lov att gå ut med honom....
    Oh låter precis som vi har det hemma.

Tur att vi har ett brett och stort skötbord, annars gick det inte!! Herregud. Hon ligger och måttar sparkar föra tt vi inte ska komma åt och byta blöja... Oj oj oj.

Men jag kan inte annat än skratta åt eländet, hon är ju för söt trots allt....

Men det är väl nu som det verkligen gäller att vara konsekvent, för nu lär hon sig snabbt hur hon ska få sin vilja fram!!
  • Miiiaaa

Har testat byxblöja och stå, men hon tvärsätter sig ner och blir som en säck....

Envis, som sagt...

• Miiiaaa

Får testa den varianten.. Hon kan inte gå än, och hon får gärna vänta ett tag till, det går nog snabbt när hon kryper tycker jag!

• Miiiaaa

Ja, vi skulle inte överleva utan att gå ut varje dag! jag MÅSTE gå ut med henne i minst 3 timmar när jag är hemma med henne. Annars blir både hon och jag odrägliga på eftermiddagarna.

• Miiiaaa

Det låter ju skönt att det lättar när de börjar gå. KAN lätta.

Får hoppas på det! Kan ju vara därifrån frustrationen kommer, hon vill gå med det går inte än. Hon springer ju när vi håller henne i händerna, har inte fattat det där med att gå än.

Svar på tråden 1-årstrots?