• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • icka76

Vi har försökt i ett år nu, fick pergo utskrivet i maj. Har ätit 4 kurer, ska börja på den 5e nu så fort mensen dyker upp. Har du oxå PCO eller varför ska du äta pergo?

• icka76

Det är olika hur många kurer man äter. Jag har ätit 4 på raken och ska ju börja med min 5e nu. Har haft biverkningar av och till, huvudvärk, värmevallningar o.s.v. Man kan även få biverkningar efter äl. Läste i en annan tråd att tabletterna sitter kvar i kroppen ca 5 veckor efter en kur.

• icka76

Går du hos vanlig gyn eller på fertilitetsklinik?

Jag fick min diagnos 2000 så jag har vetat i flera år. Min mens var oregelbunden och jag hade ökad hårighet. Du då?

• icka76

Välkommen Helena.

Jag går hos vanlig gyn. Men ska be om remiss till fertilitetcentrum.

• icka76

Harley: Äter du enkelkurer? Jag väntar på mens nu efter min 4e kur. Hoppas det tog sig för dig denna gången.

• icka76

Harley: Funkade inte enkelkurerna för dig, eller fick du dubbel för att förstärka? Jag har ju ätit 4 kurer, vid de 2 första fick jag äl, men på den 3 blev det inget. Min gyn ville då att jag skulle ta en dubbel men jag ville testa med en enkel en gång till och denna gång fick jag äl, men tror/vet att det inte tog sig. Jag tempar och tempen störtdök i dag så mensen är nog på ingång. Inga känningar dock men det är inte alltid jag har mensvärk.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......