• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • Annisens81

´Jag har ej börjat med min första pergo kur men har månad in och månad ut haft ångest, depression och allt mellan himmel och jord. Får jag vara med här?

• Annisens81

Japp.. Har kämpat med vikten ett bra tag nu och äntligen fått det utskrivet! Väntar bara på att mensen ska komma. Det är 2,5 år sen vi började försöka.

Hur många ggr har du tagit pergo? Hur länge har ni försökt?

• icka76

Vi har försökt i ett år nu, fick pergo utskrivet i maj. Har ätit 4 kurer, ska börja på den 5e nu så fort mensen dyker upp. Har du oxå PCO eller varför ska du äta pergo?

• Annisens81
    Svar på #5
    Okej. Har du mycket biverkningar? Hur många kurer får man äta på raken?

Ja jag har också PCO. Fick diagnosen i april.
  • icka76

Det är olika hur många kurer man äter. Jag har ätit 4 på raken och ska ju börja med min 5e nu. Har haft biverkningar av och till, huvudvärk, värmevallningar o.s.v. Man kan även få biverkningar efter äl. Läste i en annan tråd att tabletterna sitter kvar i kroppen ca 5 veckor efter en kur.

• Annisens81

Okej. Min läkare säger att jag får äta 3 kurer sen sätts vi upp på kö till provrörsbefr.

Oj så länge. men det är värt det.

Hur märkte du att du hade PCO, eller ja vilka symtom hade du?

• icka76

Går du hos vanlig gyn eller på fertilitetsklinik?

Jag fick min diagnos 2000 så jag har vetat i flera år. Min mens var oregelbunden och jag hade ökad hårighet. Du då?

• helena 83

Jag äter pergo och vill gärna vara med och gnälla lite. Min mens ska komma nu vilken dag som helst Hatar dessa dagar.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......