• xxJessikaxx

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Har ju inte ätit pergo så många månader utan är på första men hakar ialla fall på...för jag har utskrivet för 3 månader och vore ju rent otroligt om det tog sig denna första gång.
    Flera av er känner jag redan (igen)
    Jag fick stegring idag och det kändes bra, strecket var denna gång lika starkt som kontrollstrecket och det blir det inte när jag ägglossar själv.

Nallebusig, jag får alltid ont dagarina INNAN själva ägglossningen / stegringen, kan det inte vara så att det är på gång i alla fall för din del?

• xxJessikaxx

nallebusig, se där
    Kul.
    Då har vi äl samtidigt
    Ha det så kul i bingen!

• xxJessikaxx

frågar samma som nallebusig men kommer att mysa i vilket fall för jag känner mig sugen Hoppas simmarna hunnit återhämta sig
    Min läkare rekommenderade varannan dag kring äl:en.

• xxJessikaxx

Svagare streck på stickan idag så antar att äl:en snart är förbi. Vi myste på igår i af så nu har vi gjort vad vi kan.
    Min läkare sa att man kan börja alltifrån dag 3-5 men inte vad som avgjorde det. Tror själv inte att det har nån större betydelse. För mig som har lite längre cykel kändes det som att jag kunde börja redan på dag 3 för att "korta ner" cykeln ngt och jag fick ju äl på dag 14 istället för 19 så helt fel var det nog inte.

• xxJessikaxx

Hoppfull78, har aldrig haft äl´-flytningar nånsin men du kan ha rätt "glid" längre in. Jag har ju varit gravid fem ggr varav tre resulterade i barn så jag tror nog det funkar ändå

• xxJessikaxx
    Embla82 skrev 2008-11-23 20:34:18 följande:
    hej, jag antar att jag passar in i denna tråd. Har ätit 12 kurer... (blev gravid på femte, men det slutade tyvärr i missfall). Nu tycker min läkare att jag ska prova nåt annat, så han har gett mig metformin, som jag inte riktigt tålde. Så nu tar jag en veckas paus innan jag ska börja igen. Min fråga till er - vet ni vad steg två är för er efter pergo? Jag är inte helt säker på att jag gillar metforminidéen, och ville därför prova nåt annat?
    Metformin - är inte det ett medel mot insulin-okänslighet? Kan det påverka graviditeten?
  • xxJessikaxx

Embla - I see. Ja, man vet inte mycket när allt kommer omkring...

• xxJessikaxx

Oj vad mycket som händer här när man inte är in på en hel dag och en halv kväll
    Har varit på utbildning i Farsta hela dagen och sitter nu och smälter en stor middag på ett hotell på Östermalm som heter Wellington Hotell (ett Calrion-hotell). Inget lyxhotell men pittoreskt värre

Jag testade för skojs skull med ett överblivet äl-test i morse men det visade inte tillstymnelsen till streck, jag som brukar ha ett svagt streck oavsett när jag testar. Känner mig inte gravid heller. De blir nog inget för mig denna månad

afrodite - jag får pergo mot "svag" äl. Hade 23 på senaste progesteronprovet...inte särskilt mycket att hurra för...

• xxJessikaxx

Treausres, förstår din frustration! Ni om några förtjänar väl att få gå vidare till sprutor nu utan tjat?

Icka, har du äl nu? Spännande, hoppas det i så fall blir ett plus i julklapp!

Själv testade jag minus i morse
    Kom inte som nån överraskning direkt.
    Tror faktiskt helt ärligt att vi missade själva äl:en trots allt denna månad. Vi myste på torsdagen. Hade äl-värk på fredagen. Inget utslag på lördagen, kollade ej söndagen och starkt utslag på måndagen. Mys måndag kväll och inget utslag tis morgon. Tror faktiskt det redan var för sent på måndags kvällen och för tidigt på torsdagen.
    Aja - bara sikta på ett plus till nyårsgåva då kanske?

Positivt dock att min ordinarie läkare från kk ringde upp igår då jag bett henne göra det via en sköterska för en månad sen.
    Hade glömt det då jag ju vänt mig till en annan klinik. Jag sa som det var att jag vänt mig till Hasslers klinik för att få en andra åsikt och att de villigt skrivit ut pergo. När jag sen sa att jag har ca 34-35 dagars cyklar så ändrade hon uppfattning helt och tyckte även hon att pergo är det rätta!
    Denna gång ska jag börja äta dem på dag 5 och sen få komma på dag 12 och göra vul samt ta prog.prov efter äl:en.
    Känns bra iaf att de verkar ta behandlingen på allvar nu.

• xxJessikaxx

Hej kära vänner
    Jag är så lessen. Testade igen med ett digitalt CB och det visade "Inte gravid". EFter en veckas lyckorus var man på botten igen.
    Måste ha stannat av i ett väldigt tidigt skede. Enligt gyn är det bara sluta med vaggisarna och invänta blödning. För övrigt tyckte de det var konstigt att jag inte blödde, det brukar komma före negativt test.
    Vet inte om jag orkar hoppa på karusellen med äl-tester, slemhinnetjocklekar, äggblåsor, progesteronprover mm igen. Även om jag långt ifrån försökt länge jämfört med många andra så är jag trött. Detta tog musten ur mig.

Ett nytt ev plus skulle vara förenat med oerhörd oro och stress för mig, inte glädje känns det som.

Kramar till er alla.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......