Anonym (Besviken) skrev 2008-11-10 14:18:14 följande:
Tack för ditt svar! Men varför är du kass på att höra av dig? Vad är det som gör att man inte tar tid för sina vänner? Det är jag nyfiken på... Vet inte vad jag skulle säga till henne. Vill ju bara tala om hur jag känner det...
Jadu, jag kommer att låta helt hemsk nu och jag har faktiskt bättrat mig på sistone, men i grunden har jag alltid tyckt att det är jobbigt, samtidigt som jag har väldigt svårt att planera och bestämma saker (och har haft mycket att göra).
Så under en lång tid funkade det så att den som hörde av sig till mig i rätt ögonblick, när jag var sugen på att hitta på något, var den som jag träffade.
Till mitt försvar, om det nu finns något, kan jag säga att jag själv inte förstod hur jag behandlade mina kompisar, jag trodde att all form av umgänge uppstod spontant, att det var så världen funkade. Det där med att höra av sig och planera fattade jag bara inte - eller såg inte.
Så din kompis är antagligen van vid att bli servad av andra, och det är inte säkert att hon förstår det själv.