• Anonym (sara)

Det här med vänner som inte hör av sig...

Har hon alltid varit så här? Annars kanske du ska försöka ha ett seriöst snack med henne? Jag är likadan som din vän, men i mitt fall beror det på att jag har mycket depressioner och även har en kronisk sjukdom som gör att jag inte har ork att vara social. Mina vänner förstår inte detta riktigt. Och de blir frustrerade för att jag aldrig hör av mig, och jag känner mig jagad när de ringer mig flera gånger i veckan Ni kanske ska diskutera hur ni vill ha det, hur ofta som passar er båda att ha kontakt. Men som sagt, kanske finns det ett skäl till att din vän är så här

• Anonym (sara)

Anonym (Besviken) skrev 2008-11-10 11:13:26 följande:

Ja, hon har alltid varit så här och hon är nog ganska så medveten om det också. Men det är klart att jag blir ledsen när hon inte tar steget själv... Vi har samma levnadssituation men sambo och ett barn... Åh så fullt upp kan man inte ha det så att man inte kan avsätta 10-15 och bara ringa och säga hej. Så tycker jag..
    Även om båda har sambo och barn så kanske hon har mindre ork till såna saker? Hur nära vänner är ni? Som anonym ovan skriver så tar jag mig tid till att hålla kontakten med mina bästa vänner, men det är 2st. De övriga vännerna försvinner lite eftersom alla har stressiga liv och jag måste erkänna att jag prioriterar min egna tid att stressa ner faktiskt framför de vanliga vännerna.
  • Anonym (sara)

Anonym (Besviken) skrev 2008-11-10 14:18:14 följande:

Tack för ditt svar! Men varför är du kass på att höra av dig? Vad är det som gör att man inte tar tid för sina vänner? Det är jag nyfiken på... Vet inte vad jag skulle säga till henne. Vill ju bara tala om hur jag känner det...
    Mycket kanske har att göra med att man inte har samma sociala behov? Jag är inte så social av mig egentligen. Det kan gå dagar innan utan att jag ens pratar med någon och det känns hur bra som helst. Det är ju inget personligt
  • Anonym (sara)
    Anonym skrev 2008-11-10 15:24:34 följande:
    [citat]
    Jag har en vän som jag bara ringer när jag har väldigt mycket tid eftersom hon kan prata i evigheter.

Känner igen det där Jag svarar inte ens på de samtal från de vännerna som pratar så länge om jag inte känner att jag har tid för det. Tyvärr har kanske dom flesta inte tid att avsätta 1-2timmar för telefon på en dag. Och nej, det är inte så lätt att avbryta samtalet och säga att man är upptagen heller för dessa vänner pratar mycket intensivt
Svar på tråden Det här med vänner som inte hör av sig...