• SofiaL

e-coli, farligt?

Hejsan
    Min son Liam dog av just denna bakterie för en månadsen ungefär, han va då drygt 3veckor. Jag hade dock inte visat några symptom under graviditeten och det gjorde inte Liam heller. Han blev akut sjuk. Vad jag har förstått på läkarna så är detta en ovanlig dödsorsak. Vet man bara om att den finns så vet de precis hur den ska behandlas. Du behöver nog inte oroa dig nu när de vet om det. Läkarna har sagt till mig att då jag kommer vara så övervakad under en ny graviditet så är risken att det händer igen i princip obefintlig. Hoppas inte jag oroar dig mer med min historia för det var inte tanken. Som sagt, vet de om det så kan de kontrollera det!

• SofiaL

Tack
    Jag visade aldrig något som tydde på att jag skulle ha UVI, och några andra bakterier har de inte hittat. Det var just därför det gick så illa för att symptomen inte fanns. De är därför inte helt säkra på om han fick det från mig vid förlossningen, han var ju även frisk i tre dagar så de förstår inte riktigt var han fått det ifrån. Mest troligt är ju dock från mig. De upptäckte det för sent, han hade redan hunnit hamna i chock och fått blodförgiftning. Hade de vetat om det som i ditt fall så säger de att riskerna är i princip obefintliga att barnet hinner bli så sjukt, och då kan de enkelt få bort bakterierna med antibiotika.

• SofiaL

Ingen aning om det med att föda med UVI. Det som hände oss var extrem otur och det känns bittert. Ja det är konstigt att inga tecken fanns, det kom helt akut. Som sagt så tror jag inte du behöver oroa dig iaf, nu när de vet om det:)

Svar på tråden e-coli, farligt?