Unga föräldrar - Sämre föräldrar?
Anser du att unga föräldrar är sämre föräldrar än de som väljer att skaffa barn senare i livet?
Ett enkelt exempel:
Jag fyller 18 om en månad, har en son på 7 månader. När du får höra detta exempel, tänker du automatiskt att jag är en dålig förälder?
Med dåliga syftar jag mer på hur man tar hand om sitt barn, än hur mycket pengar man får på sitt konto varje månad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 12:31
Jag startade som sagt den här omröstningen för att se om unga föräldrar verkligen har befogenhet att känna sig kränkta, uttittade, misstrodda och annorlunda.
Jag har aldrig känt så, och kommer säkert heller aldrig göra det heller.
Min personliga slutsats är dock att jag verkligen förstår de unga föräldrar som har dessa känslor.
Jag tycker det är rent ut sagt förjävligt att så många tror att man super helt tiden, lämnar bort barnen varje helg, köper cigaretter istället för mat till barnen... bara för att man inte är 35 år, har ett fast jobb, ett stabilt äktenskap, har rest utomlands.
Man kan vara en fantastiskt förälder fast man samtidigt studerar på gymnasiet.
Man kan vara en otrolig kärleksfull mamma även om man får ekonomisk hjälp av soc.
Man kan vara en enastående pappa fast man inte är gift med barnets mamma.
Självklart finns det dåliga föräldrar som råkar vara unga - Men varför lägga större vikt på dem än "vanliga, äldre" föräldrar?
Alla vi som har barn är just föräldrar.
Vi kan vara gamla, unga, rika, fattiga, friska, sjuka... Men inget utesluter det andra.
Börja se mammor och pappor som föräldrar.
Inte som unga föräldrar vs. föräldrar.