• Blindness

♥ Majmammor 2007 del 10 ♥

Tänk att det är dags för en ny tråd, 10:e i ordningen vilket betyder att vi har hängt ihop i 27 månader (kan det vara riktigt det??).

Här diskuteras allt mellan himmel och jord men det som sammanlänkar oss är ju förstås våra underbara barn som är födda runt maj 2007.

Våran bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36709962.html

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 14:57

Ny bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39741534.html
  • Svar på tråden ♥ Majmammor 2007 del 10 ♥
  • syrra
    Melisabeth skrev 2008-11-12 21:17:40 följande:
    Nu har lillan sovit ½ time - håll tummarna för att hon fortsätter.Stoppat in ytterligare 1 lexikon under sängen och har 2 kuddar, så det sluttar rätt rejält idag - hoppas det räcker
    Har du lagt stöd vid fötterna så att hon inte kanar ner i fotänden.

Här verkar J inte alls tycka att det är sovdags.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    syrra skrev 2008-11-12 21:19:34 följande:
    Har du lagt stöd vid fötterna så att hon inte kanar ner i fotänden.Här verkar J inte alls tycka att det är sovdags.
    Nej det jag har iofs inte gjort. MEn det står en bokhylla i fotänden så hon lär inte kana ur sängen. Och hon rör sig så mycket, så hon kan nog tänkas ligga åt vilket håll som helst i övrigt
  • LickMeUp
    Blindness skrev 2008-11-12 21:09:37 följande:
    Para, vad synd att du inte har en egen att leka med Jobbigt med febern, har den gått ner nått nu då efter ipren?
    ja nu har han svettats bort febern verkar det som. sjöblöt i vart fall. så förhoppningsvis kommer den inte tillbaka heller
  • Blindness

Morrn morrn!

Para, håller tummarna på att febern håller sig borta nu då, var det från sprutan så höll det rätt länge då? Hur har han reagerat på dom andra sprutorna?

Leya hade bajsat imorse när jag hämtade henne till våran säng, typiskt! Läckt hade det gjort också då hon är rätt så lös i magen. Sen när jag hade bytt på henne och klätt på henne bajsade hon igen och då var det nästan vatten... läckt igen! Så då blev det klädbyte igen. Sen åt hon ganska bra frukost och var pigg så hon fick gå på dagis ändå, tycker det känns svårt att veta när man ska hålla dom hemma.

När jag sen lämnade henne på dagis så kände jag att jag hade gjort rätt, Leya var överlycklig att vara där och hon satte sig på golvet och jättemånga både lika gamla och äldre barn kom och satte sig med henne. Gud vad kul!

• syrra
    Blind: härligt att hon tycker att det är så kul på dagis.

Här sov J till 5 i sin säng Hon är jätteröd i rumpan så det var inte roligt att byta morgonblöjan Men nu har förhoppningsvis mjöken gått ur kroppen så att hon inte blir röd på en gång när hon bajsat.
  • Blindness
    Syrra, ja röd rumpa, usch stackars dom. Leya blev rätt röd av sin vattniga bajj också men smörja smörja. Men att det tog sån tid med mjölken innan hon kände av det då? Synd för allt blir väl enklare om dom små får äta allt.

Cand, jag funderar ju på milkshaken igår men sen var hon ju lös igår också så då funderade jag på yoghurten men vet inte riktigt. Hon fick yoghurt imorse också så vi får väl kanske lite feedback från dagis.

kanske dags att jobba lite nu
  • syrra
    Blind: Maken lyckades med att ge henne mjölk i tisdags också När jag kommenterade det fick jag svaret "att det var ju bara på gröten på morgonen"  När vi had bestämt att inte ge mer mjölk.
Svar på tråden ♥ Majmammor 2007 del 10 ♥