• listo

Varför bära runt på en handväska?

Jag har plånbok, anteckningsblock, astmaspray, nycklar och lite sånt i min handväska.
    Dessutom tycker jag att handväska är en sjukt snygg accessoar. Jag är inte en sån som dumpar väskan på mina polare när jag är ute.

För tillfället är jag extra handväskvänlig eftersom jag köpte min favorithandväska från Marc Jacobs i när jag var i London i höstas. Den är som ett extra klädesplagg för mig, och det är skönt att slippa fylla fickorna med prylar när man går någonstans. Dessutom är den löjligt snygg

Med lite humor kommer man långt i livet
  • listo

Jag skulle aldrig gå omkring med plånboken i handen. Fatta vilken stöldrisk det är.

• listo
    La Lola skrev 2008-11-11 10:45:39 följande:
    För väskryckningar sker ju aldrig...eller att nån stoppar ner handen i ens väska...
    Men nog sjutton är det enklare att plocka en plånbok ur handen på någon.
    Jag har dessutom alltid väskor med dragkedja. Visst kan man bli bestulen ändå, men då gör man det i alla fall liiite svårare
  • listo
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:49:55 följande:
    Har inte tillräckligt stora fickor för att ha Nycklar, plånbok, servetter och handsprit m.m. i. Och på sommaren är det ju ännnu värre då har man inga fickor alls ibland på sina kläder.
    Handsprit?
  • listo
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:52:30 följande:
    Japp har alltid en liten flaska handsprit i väskan. Om jag ska äta ute eller vart på toaletten så spritar jag mina händer. Inte alltid det finns tillgång till tvål och vatten
    Coolt. Jag blev bara nyfiken, jag har nog aldrig träffat någon som bär med sig handsprit.  
  • listo
    miss nöjd skrev 2008-11-11 11:06:28 följande:
    JObbig människosyn att tro att man blir rånad och bestulen bara för att du håller ngt i handen? Vågar du ta ut pengar ur en bankomat med den inställningen?
    Klart jag vågar. Däremot skulle jag inte gå på stan med plånboken helt öppet i handen. Inte heller på krogen, där har jag faktiskt blivit bestulen precis på det viset.
    Det är väl inte någon nyhet att folk blir bestulna på väskor och plånböcker och diverse annat ute i stadsvimlet dagligen?
  • listo
    miss nöjd skrev 2008-11-11 11:41:42 följande:
    Nä- men ärligt. Om man tror att ngn kommer springandes fram och stjäl från en bara för man håller sin plånbok i handen. Hur paranoid får man vara??
    Fast det har jag ju aldrig påstått att jag tror.
  • listo
    Thursday skrev 2008-11-11 11:44:52 följande:
    Nu är det typ tre olika frågor... faktum är att folk varje dag springer fram till andra och tar deras plånböcker direkt ur handen på den. Det betyder naturligtvis inte att det automatiskt kommer att hända om man går med plånboken i handen. Och om vi ska gå in på traumat att bli bestulen jämfört med vad det frestar på att oroa sig för stölder varje dag jämfört med att helt enkelt ha som god vana att lägga ner son plånbok i lämplig ficka eller väska som går att stänga på ett vettigt sätt - då hamnar vi nog i en diskussion om livsfilosofi istället
    Mycket klok sammanfattning
Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?