• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • Carisma95

Själv har jag nästan alltid handväska med mig. Känner mig "naken" utan en . Men det är säkert en vanesak! Jag har plånbok, kalender, mobil, nycklar, lypsyl, tamponger/bindor, borste osv däri. Vad ska jag annars göra av allt..?

Däremot hade jag ALDRIG krävt att en tjejkompis (eller nån annan) ska "passa/hålla" min väska! Ska jag dansa tar jag med den till dansgolvet!

• Caranlachiel

Använder handväska för att:

- Det är praktiskt att ha mobil, plånbok, penna och lypsyl i
    - De gör min outfit komplett
    - Det finns så många fina!

Vecka 22 - and counting! (BF 21 mars)
  • La Lola

Jag har heller aldrig hajat detta med väska.
    Väska bär jag endast med mig om jag saknar fickor att bära de få saker jag vill ha med mig.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Repris

Jag har väldigt sällan handväska för jag håller med dig litegrann. Men har man plånbok, mobil och nycklar med sig så är det lite tungt (och fult) att ha i fickan, så jag måste erkänna att det är ganska praktiskt med handväsa.

Att man sen blir ombedd att passa någons handväska ser jag verkligen inte som något problem, det är liksom självklart att man gör små tjänster åt sina vänner...

• skorpionen80

Hade aldrig handväska innan, men nu har jag det av den enkla anledningen att allt inte alltid får plats i jackan. Och på sommaren har jag ju ingen jacka, så då måste man ha sakerna i någonting. Dock så har jag aldrig väska ute på krogen, då har jag bara betalkort och körkort med mig, och det får alltid plats någonstans!

• listo

Jag har plånbok, anteckningsblock, astmaspray, nycklar och lite sånt i min handväska.
    Dessutom tycker jag att handväska är en sjukt snygg accessoar. Jag är inte en sån som dumpar väskan på mina polare när jag är ute.

För tillfället är jag extra handväskvänlig eftersom jag köpte min favorithandväska från Marc Jacobs i när jag var i London i höstas. Den är som ett extra klädesplagg för mig, och det är skönt att slippa fylla fickorna med prylar när man går någonstans. Dessutom är den löjligt snygg

Med lite humor kommer man långt i livet
  • mim

Jag har alla mina sker i jackan och byxfickorna, men så släpar jag ju inte på så många saker, plånboken har jag i handen, nycklar i jackan och mobiltelefonen i byxfickan..

Vad bra att du inte är en sån som kräver att nån annan ska ta ansvar för din väska, för jag ska säja dej att det är inte kul att släpa på..

• mim
    mim skrev 2008-11-11 10:39:27 följande:
    [citat]
    Jag har alla mina sker i jackan och byxfickorna, men så släpar jag ju inte på så många saker, plånboken har jag i handen, nycklar i jackan och mobiltelefonen i byxfickan..Vad bra att du inte är en sån som kräver att nån annan ska ta ansvar för din väska, för jag ska säja dej att det är inte kul att släpa på..

Inte ska det stå sker, utan saker.
  • Emeraldy

Min plånbok ryms absolut inte i nån ficka och att bära den i handen hela tiden känns ju grymt besvärligt om man är ute och shoppar t ex.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • logg81

Min mormor är drottningen på idiotiska saker i en handväska. Jag tror hon har bly i den... Desutom stoppar hon ner allt hon ska ha däri i en egen påse innan... Ett tag stoppade hon t.o.m ner väskan i en påse innan hon gick ut.
    Ska jag ut är det bra med en väska... Jag får inte ner det jag vill ha med mej i fickorna. Skulle se vansinnigt roligt ut om jag hade knölar runt höfterna. Men till vardags stoppar jag allt i skötväskan. Jag ger mej sällan iväg utan min tös.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?