• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • mim

Jag har alla mina sker i jackan och byxfickorna, men så släpar jag ju inte på så många saker, plånboken har jag i handen, nycklar i jackan och mobiltelefonen i byxfickan..

Vad bra att du inte är en sån som kräver att nån annan ska ta ansvar för din väska, för jag ska säja dej att det är inte kul att släpa på..

• mim
    mim skrev 2008-11-11 10:39:27 följande:
    [citat]
    Jag har alla mina sker i jackan och byxfickorna, men så släpar jag ju inte på så många saker, plånboken har jag i handen, nycklar i jackan och mobiltelefonen i byxfickan..Vad bra att du inte är en sån som kräver att nån annan ska ta ansvar för din väska, för jag ska säja dej att det är inte kul att släpa på..

Inte ska det stå sker, utan saker.
  • mim
    listoplisto skrev 2008-11-11 11:14:47 följande:
    Klart jag vågar. Däremot skulle jag inte gå på stan med plånboken helt öppet i handen. Inte heller på krogen, där har jag faktiskt blivit bestulen precis på det viset. Det är väl inte någon nyhet att folk blir bestulna på väskor och plånböcker och diverse annat ute i stadsvimlet dagligen?
    Fast jag har inte plånboken med ut på krogen, då har jag pengarna i fickan.
  • mim
    Esthery skrev 2008-11-11 11:48:34 följande:
    jag skulle då inte klara mig utan min väska, jag plånbok, kamera, telefon, almanacka, vattenflaska mm i den och när man har små barn så får man plats med nappar, vantar, muggar mmSedan om andra inte vill ha det så bryr inte jag mig om det och angående din väninna så kan jag inte förstå hur stort problem det kan vara men du får väl prata med henne om det är så hemskt!
    Jag har talat med dessa vänninor som ska släpa ton med saker med sig ut och ja det är så att alla har vi olika syn på det här med väskor och inte ha väska..
  • mim

På tal om väskor, hur många av er fick jag att städa dessa nu då?

Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?