Inlägg från: Pappan Blå |Visa alla inlägg
  • Pappan Blå

Varför bära runt på en handväska?

Är det något jag är avis på hos det kvinnliga släktet så är det att det är accepterat med handväskor. Visst har jag sett skräckexempel på vad de kan innehålla men ändå. Som man är det inte så lätt att ha allt med sig. Visst kan man fylla fickorna med prylar och ha en plånbok i bakfickan men vad brukar ni tjejer tycka om det? Nej... själv har jag väl ibland lite prylar i jeansens framfickor och jag har alltid SL-kortet och passerkort i byxfickan men annars blir det jackan/kavjens inneficka som får rymma både det ena och det andra. Ser för jäkligt ut. Min lösning brukar vara att jag släpar runt på en lätt datorväska med lite lösa papper i men också ett litet paraply och en liten butikspåse (typ Åhléns) med nycklar, plånbok, kalender, bilnyckel m.m. Sen får mobilen ofta åka med i innerfickan eftersom jag alltid pratar eller lyssnar på MP3 i mobilens headset. Så var tacksamma för det socialt accepterade faktum att tjejer får/ska bära handväska! Det är ett privilegium!

• Pappan Blå

Visst... jag vet. Men hur manlig var Joey då med sin "manbag"?

• Pappan Blå
    Svar på #67
    Har haft magväska på 80-talet men... hade den nog bara när jag var på Gran Canaria en gång. Usch!
  • Pappan Blå
    Svar på #66
    Å vad är en vanlig väska?
  • Pappan Blå
    Svar på #71
    Visst finns det väskor som funkar. Känns inte som handväskor utan mer som min "datorväska" men visst finns det!
Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?